Sajtos lilahagyma torta és Levendulás Créme Brulée

Microbiology midterm testre kéne készülnöm, nagyon -nagyon. Szóval két Criminal Minds rész között sütöttem egy hagymatortát és csináltam Créme Bruléet.

Sajtos lilahagyma torta

A hagymatortát Nigella Hogyan váljunk házi istennőké című süteményeskönyvében találtam. Szeretem Nigellat, mert minden, amit csinál nagyon jellemző, és minden ételében megvan az a bizonyos kraft. Ha elolvasom egy receptjét sosincs olyan érzésem, hogy hát jó-jó, de valami hiányzik belőle, valami fontos, hogy igazán ütős legyen. Szóval nem sajnálja az alapanyagot.



Hozzávalók:
750 g lilahagyma
1 evőkanál olívaolaj
1 púpozott evőkanál vaj
só, bors
kakukkfű
150 g sajt (én 100 g pannóniát és 50 g parmezánt használtam)
250 g liszt
1 teáskanál só
1 teáskanál sütőpor
1 dl tej
1 evőkanál mustár (én eredeti francia magosat használtam)
40 g olvasztott vaj
1 tojás
+1 evőkanál tejföl vagy tej, ha túl száraz a tészta

Elkészítés:
A hagymákat vágjuk félbe, majd a feleket kb. négybe.
Egy serpenyőben a felforrósított olaj és vaj keverékén, közepes lángon, kb. 30 perc alatt főzzük a hagymát puhára, barnásra.
Sózzuk, borsozzuk, adjunk hozzá 1-2 teáskanál kakukkfüvet, majd öntsük az egészet egy kivajazott tortaformába.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
A lisztet mérjük össze a maradék sajttal, a sóval és a sütőporral.
A tejet keverjük el a mustárral, a vajjal és a tojással, majd öntsük a lisztes keverékre.
Az egészet gyúrjuk össze, ha túl száraz a tészta, adjunk hozzá egy evőkanál tejfölt vagy egy kevés tejet. Lisztezett gyúródeszkán nyújtsuk ki a forma méretének megfelelő kör alakra, majd fedjük be vele a hagymaréteget.
Előmelegített sütőben 25 perc alatt süssük készre. Ha túl hamar nagyon megpirulna a teteje, alufóliával fedjük be.

Szerintem a tészta fele vagy ¾ része is bőven elég lenne, annyira finom a töltelék, de így is finom volt.




 Levendulás Créme Brulée

Anginak sok szeretettel. :-)

A Créme Brulée projekt előtt átolvastam ezer receptet, ami annyira nem izgalmas, mert meglepő módon mindegyik ugyanabból a három összetevőből áll: tejszín, tojás, cukor, csak az arányok változnak. Najó néha tejet is használnak, de az eleve nem tetszett. Nem tudom, miért pont ez volt szimpatikus, de bejött, szóval jól döntöttem. Szerintem szinte bármivel lehetne ízesíteni, mehet a tálka aljára csoki, gyümölcs, dió, mandula vagy a krémbe bármilyen fűszer.



Hozzávalók:
4 dl tejszín
1/2-1 evőkanál szérított levendula
4 evőkanál cukor
6 tojássárgája
1 vanília kikapart belseje (vagy 1 evőkanál aroma)
+ cukor a tetejére

Elkészítés:
A tejszínt épp, hogy csak forraljuk fel, húzzuk le a tűzről, tegyük bele a levendulát, fedjük le, és hagyjuk állni kb. 15 percet.
A cukrot, a tojássárgáját és a vaníliát habverővel keverjük fehéredésig. (a tojás kivilágosodik és sűrűbb lesz)
A tejszínt szűrjük le és folyamatosan keverve öntsük a tojáshoz. (Itt már ne használjunk habverőt, vagy csak alacsony fokozaton, hogy ne legyen nagyon habos a krém, mert nem lesz olyan egyenletes a felszíne sütés után. Ha túl sok a hab, kiskanállal le is szedhetjük.)
A krémet porciózzuk ki kis hőálló tálkákba, tegyük őket egy magas peremű tepsibe, öntsük fel annyi vízzel, hogy a tálkák feléig érjen, és tegyük az előmelegített sütőbe.
Kb. 15-20 perc alatt mérettől függően készre sülnek.Elvileg akkor jó, amikor láthatóan besűrűsödtek, de, ha megrázzuk a közepe még kicsit remeg. Ha nagyon hamar pirulni kezdene a tetejük, takarjuk be alufóliával.
Ha kihűltek, pár órára tegyük őket hűtőbe.
Tálalás előtt, zsebsárkánnyal karamellizáljunk cukrot a tetejükre.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...