Meggykrémmel és rumos csokimousseszal töltött tekercs

 Teljesen friss tegnap éjszakai termés. Piskótatekercset akartam sütni valamilyen gyümölcskrémmel. Nagyon- nagyon sokáig nem tartottam „igazi” édességnek azokat a sütiket, amikben nem volt valamilyen formában csoki. Ez azt jelenti, hogy soha sehol nem választottam, kértem, rendeltem illetve csináltam olyan desszertet amiből hiányzott a csoki alapanyag. Néha még most is nehéz levetkőzni ezt a hozzáállást. Ez történt tegnap is. Muszáj volt csinálnom egy csokimousse tölteléket a meggyhez. Aztán mégse hagyhattam csak úgy a piskótát kívülről így került rá egy kis csoki bevonat is. A rumos ízesítés útközben pattant ki a fejemből, rum, meggy, rumos meggy....nagyon eredeti.





Hozzávalók a meggykrémhez:
300 g meggy (fagyasztott)
1 csomag vaníliás pudingpor
1 dl meggylé
+ 1dl meggylé (én előre elkészítettem a krémet és eléggé besűrűsödött, hogy kenhető legyen használat előtt hozzáöntöttem még kb. 1 dl meggylevet)

Elkészítés:
A gyümölcsöt mikróban, vagy egy lábosban kiolvasztom és botmixerrel alaposan leturmixolom, majd felforralom.
A pudingport elkeverem 1 dl meggylével, majd a felforrt gyümölcshöz keverem és kis lángon az egészet besűrítem.

Hozzávalók a csokimoussehoz:
125 g étcsoki (70%)
30 g vaj
2 tojás
sütőrum vagy rumaroma ízlés szerint(kóstolgassuk és amikor ízlik, elég :-) utólag azt mondanám, hogy az aroma jobb, mert nem főzzük el az alkoholt és nekem egy ponton kicsit erős lett a krém)
2 evőkanál porcukor
1 dl habtejszín

Elkészítés:
Az étcsokit a vajjal vízfürdőn felolvasztom. Lábosba víz, arra tál, abba csoki. A lábos alja ne érjen a vízhez.
A tojásokat szétválasztom, a fehérjéből 1 evőkanál cukorral kemény habot verek. A sárgáját habosra keverem a maradék cukorral és a rummal, majd a  felvert fehérjéhez forgatom.
A csokis masszát is a tojáshoz forgatom, minél kevésbé összetörve a habot. Én falapátot szoktam használni és elvileg belülről kifelé forgatva, alulról felfelé kell elegyíteni a krémet.
A tejszínből kemény habot verek és mehet ez is a csokis krémhez.
Használatig hűtőbe teszem, hogy kicsit összeálljon.

Hozzávalók a piskótához:
80 g liszt
20 g kukoricakeményítő (ettől állítólag könnyebb lesz a piskóta, de használhatunk össz. 100 g lisztet is)
4 tojásfehérje
8 tojássárgája
50+50 g porcukor
Elkészítés:
A sütőt előmelegítem kb 180/200 fokra.
A lisztet összemérem a keményítővel.
A tojássárgájákat fehéredésig keverem 50 g porcukorral. Ilyenkor a sárgája sokkal sűrűbb lesz és kivilágosodik a színe.
A fehérjéket elkezdem habosítani és amikor már kezd fehéredni fokozatosan hozzáadva a maradék porcukrot kemény habbá verem. Fehérje felverésekor mindig tiszta és száraz edénnyel, habverővel kell dolgozni, különben nem verődik fel.
A hab harmadát belekeverem a sárgájába, ezzel fellazul a krém és könnyebb lesz a maradék habot úgy beleforgatni, hogy ne törjön nagyon össze.
A lisztet is beleforgatom a tésztába és egy sütőpapírral kibélelt nagy, lapos tepsibe teszem. Elegyengetem, hogy nagyjából téglalap alakú piskóta süljön majd ki belőle. Ez a tészta nem folyik nagyon szét sütéskor, megtartja az alakját ezért érdemes ügyelni a szélekre.
Előmelegített sütőben 5-10 perc alatt készre sütöm.
Hogy ne törjön feltekeréskor, a piskótát egy nedves konyharuhára borítom, lehúzom róla a sütőpapírt és feltekerem. Nem muszáj úgy hagyni, mert hajlamos a konyharuhától átnedvesedni. Egy tekerés is bőven elég, hogy később ne törjön szét.

A piskótát megkenem a csoki krémmel, majd amennyire tudom (elég sűrű) a meggy krémmel is. Azért nem fordítva, ami a sűrűségükből adódóan logikusabb lenne, mert féltem, hogy a meggy nagyon kékre színezi a piskótát. Szerintem meg lehet cserélni.Ha kész bevonom csokival. (étcsoki+vaj összeolvasztva)








Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...