Pompos

Vásári kaja, de én még sosem ettem vásárban. Nem is csoda a vásárok lehúzósak, biztos kb. 1000 forint lenne egy szelet.  Ez most úgy hangzik, mintha spórolnék az ennivalón, aminél kevésbé jellemző dolgot nem mondhatnék.:-) Olyan, mint egy pizza parasztos feltéttel. Durván laktató, nem csipegetős étel, viszont hagyma, tejföl, szalonna, sajt van rajta, szóval nyilván jó.



Nekem egy kicsit vastag lett a tésztája, mert nem találtam megfelelő méretű tepsit. Szerintem az ideális az, ha kb. 2 cm vastag a tészta.

Hozzávalók:
2,5 dl tej
egy teáskanál cukor
25 g élesztő
200 g liszt
3 krumpli
egy teáskanál só
egy nagy doboz tejföl
2 lilahagyma
jó sok fokhagyma min. 5 gerezd
300 g főtt-füstölt császárszalonna
250-300 g reszelt sajt
só, bors

Elkészítés
A krumplit pucoljuk meg, daraboljuk fel és főzzük meg. Ha megfőtt, pürésítsük.
Az élesztőt a cukorral hagyjuk felfutni a meglangyosított tejben. Lehet látni, ha felfut, habos réteg jelenik meg a tej tetején, na meg eleve nő a térfogata.
Öntsük a felfutott élesztős tejet a liszthez, adjuk hozzá, az áttört krumplit és a sót, majd gyúrjuk jól össze az egészet. Én gépben szoktam dagasztani.
Egy órán keresztül kelesszük meleg helyen.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
Gyúrjuk át a megkelt tésztát, nyomkodjuk egy kiolajozott tepsibe és toljuk be az előmelegített sütőbe 5 perc elősütésre. Amikor kivettem a sütőből a tésztát én az ujjaimmal mélyedéseket nyomtam bele, hogy a tejföl becsuroghasson.
A kinyomott vagy lereszelt fokhagymát keverjük el a tejföllel, sózzuk, borsozzuk és kenjük meg vele az elősütött tésztát.
A sorrend változtatható, de én szeretem a reszelt sajtot is alulra rakni, mert akkor a hagyma és a szalonna rendesen meg tud pirulni. Jöhet a tetejére az apróra kockázott szalonna és a vékonyra szeletelt hagyma.
Toljuk vissza a pompost a sütőbe és süssük készre. Nekem 45-50 perc alatt lett kész, de, ha vékonyabb a tészta, hamarabb megsül.
Ha a teteje nagyon hamar nagyon megpirul takarjuk le fóliával.






1 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia,
nincs dagasztó gépem. így is elkészíthető a tészta? kb. mennyi ideig gyúrjam? mekkora volt a tepsi, amit használtál? mekkora méretű tepsire jön ki a 2 cm-es magasságú tészta?
Köszönöm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...