Levendulás tejcsoki mousse

Tök alap csoki mousse bármilyen (ét, tej, fehér) csokiból elkészíthető, bármivel fűszerezhető. Pár óra alatt a folyékony masszából habos-levegős krém lesz a hűtőben.

Életemben először egy interjú alatt kóstoltam meg a Pelle- Molnár kézműves levendulás tejcsokit és bár nem mondható, hogy kísérletező fajta vagyok (az ízlésem sokszor egy óvodás gyerek ízlésének felel meg) nem tudtam abbahagyni. Azóta is a kedvencem. Készítettem már szárított és friss levendulából is és ha őszinte akarok lenni a szárított változatnál néha zavar, hogy érzem a szirmokat. Lehet, hogy a szárított virágot elég lenne csak beáztatni a tejszínbe és aztán leszűrni, de így még nem próbáltam


Hozzávalók: (6 adaghoz)
300 g tejcsokoládé
 4 tojássárgája
80 g cukor
50 ml habtejszín
250 g tojásfehérje
4-5 csapott teáskanál friss vagy szárított levendulavirág

Amennyiben szárított levendulát használunk, érdemes egy mozsárban jól szétnyomkodni és jó előre beáztatnia a tejszínbe. Így kissé megszívja magát és megpuhul. A csokoládét olvasszuk fel gőz felett úgy, hogy egy lábosba vizet teszünk és arra helyezünk egy tálat, aminek az alja nem ér bele a vízbe. A tojássárgájákat a cukor felével keverjük habosra, majd öntsük hozzá a tejszínt. Ezután hozzákeverhetjük a felolvasztott csokoládét is, illetve a friss levendulát. A tojásfehérjékből a maradék cukorral verjünk kemény habot és egy lapos fakanállal vagy spatulával óvatosan, a habot minél kevésbé összetörve, forgassuk bele a csokiba. A csokihabot adagoljuk ki tálkákba és hagyjuk kissé megdermedni a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...