Töltött sajtfánk

Úgy történt, hogy tesztelni kellett a Francia kulinária című könyvet, amiből többek között a Gougéres au fromage receptet készítettem el. Finom is lett, bár kicsit csaltam a sajt mennyiségét illetően. (Van néhány dolog, amiből mindig ötször többet használok a normálisnál, ilyen a sajt, a fokhagyma és az alufólia) A lényeg, hogy önmagában kicsit egyszerűnek éreztem és akkor megláttam benne a lehetőséget. Mivel ez az égetett tészta az alapja a profiterolenak is, ugyanolyan levegős, lukacsos a belseje, így hasonlóképpen meg is lehet tölteni. A szerecsendiós fokhagymás tejfölös tejszínhabbal megtöltött fánkokból tényleg egyértelműen egy szuper kaja született.



Hozzávalók

A tésztához:
 2,5 dl tej
10 dkg vaj
1 teáskanál só
15 dkg liszt
4 tojás
kb 100-120 g sajt (én pannóniát és trappistát használtam, mert ez volt itthon, de karakteresebb sajtból készítve valószínűleg a végeredmény is ütősebb)
1 tojássárgája
+ reszelt sajt a tetejére

A krémhez:
2 dl tejföl
2 dl habtejszín
5 gerezd fokhagyma (legyen inkább 3)
bors
szerecsendió

Elkészítés:
A tejet forraljuk fel a vajjal és a sóval
Adjuk hozzá a lisztet és kb. 5 percig keverjük a masszát kis lángon, addigra a tészta el fog válni az edény falától.
Hagyjuk kicsit kihűlni, majd egyenként dolgozzuk bele a tojásokat.
Melegítsük elő a sütőt 170 fokra.
A sajtot vágjuk apró darabokra és vegyítsük a tésztába.
Formázzunk dió méretű golyókat a tésztából és tegyük sütőpapírral bélelt tepsire őket. Vizes kézzel könnyebben megy a formázás.
Kenjük meg a golyókat egy tojás sárgájával szórjuk meg  a tetejüket kevés reszelt sajttal és 20 perc alatt süssük készre őket az előmelegített sütőben.
Közben a tejfölt keverjük el a lereszelt fokhagymával, sóval, borssal és frissen reszelt szerecsendióval.
A habtejszínből verjünk kemény habot és forgassuk a tejfölhöz.
Ha a golyók megsültek és kihűltek habzsák segítségével töltsük a krémet a fánkokba.





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...