Lemon bar, citromos szelet, citromtorta

Csak a Puffin alapján. Annyira rákattantam, hogy az elmúlt héten öt adag készült belőle. Az elején 5-6 bazsalikomlevél került bele, aztán dupla, tripla mennyiség végül egy egész bokrot áztattam már, mégsem érzem az ízét.  Ez van, lemondtam róla, biztos velem van a baj. Legközelebb már nem pazarolom a drága fűszert, de szerencsére így is megállja a helyét. Omlós vajastészta annyira citromos krémmel, hogy meggyanúsítottak, hogy nem is igazi citromot használtam.




Hozzávalók:
Omlós tészta:
100 g liszt
30 g cukor
csipet só
70 g hideg vaj
+ 1 tojássárgája

Citromkrém:
200 g cukor
2 evőkanál frissen reszelt citromhéj
60 g liszt
csipet só
3 tojás
1 /1, 2 dl citromlé


Elkészítés:
Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
A lisztet, a cukrot, a sót és a vajat összemorzsolom, általában géppel, ha megtalálom a dagasztófejet. (Ami a romokban lévő háztartási gépünk utolsó használható feje)
Kivajazom és kilisztezem a formát.(3 mini formára vagy egy kisebb formára elég)
A tésztát belenyomkodom a formába, ha nagyon ragad kanál segítségével laposra egyengetem, majd berakom az előmelegített sütőbe kb 5-10 percre illetve amíg kicsit meg nem pirul.
Közben a citromlevet a tojásokkal és a cukorral habosra keverem, majd mehet bele a só, a citromhéj és a liszt is.
Amikor a tésztaalap kissé megpirult lekenem egy tojás sárgájával és ráöntöm a tölteléket.
Kb. 20 perc alatt készre sül a süti.




4 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

hello, most találtam Rád! baromi jó dolgokat csinálsz!!! szuper! nagyon tetszik minden!
dp

re írta...

úúú nem is tudod, mennyire jól esik mindenkinek büszkén mesélem, hogy az egyik kedvenc blogom írójától micsoda bókot kaptam!köszi

re írta...

ja és még nagyon friss a blog szóval ha van valami ötleted, kritikád, meglátásod stb. bárminek örülnék!

Doctor Pepper írta...

jaj, ne viccelj már!!:) dobj egy emailt, aztán dumáljunk. doctorpepper7(kukac)gmail(pont)com.

én is szeretlek, ha ilyeneket mondasz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...