Mandulás habcsók fehércsokiba mártott rózsás málnahabbal

Ha a vásárcsarnok közelébe megyek az tuti, hogy két hely nem maradhat ki. Az egyik A hentes,: (Nagycsarnok, földszint C-VI/4. Budapest, Fővám tér) a másik az Ázsia Bt. A hentesnél sajnos nem lehet annyit időzni, mert elég hamar megkérdezik, hogy miben segíthetnek és hát én nem szeretném, hogy segítsenek, csak egy széket szeretnék a pult elé. Imádok húst enni, de hústémában kevésbé vagyok kreatív, megáll a képzeletem ott, hogy legyen minél nagyobb és ha lehet, marha. Mondjuk egy porterhouse steak.

Az Ázsia Bt. az igazán veszélyes hely, mert szerencsére húst nem veszek meggondolatlanul, de ez talán az egyetlen árucikk amire igaz ez az állítás. Egyszer bekattant a balzsamecet téma, vettem simát, vaníliásat, cseresznyéset. Máskor a rózsaízzel/színnel történt ugyanez... rózsaszirup, rózsavíz, rózsaszín ételfesték.

A nyilvánvaló vonzereje a helynek, hogy minden kapható. A kevésbé nyilvánvaló pedig az, hogy kicsi, zsúfolt és labirintusszerű, így nem érzem magam kényelmetlenül, ha órákig nézelődök, ami pl a Culinarisról nem mondható el.

Utolsó látogatásomkor az Ázsia Bt-ben találtam egy teakeveréket, rózsa -hibiszkusz egész virágokkal. Tökéletes díszítőelem. Szóval most a díszítésnél kezdődött az egész. A rózsabimbó rózsaszín, tehát valami fehér-rózsaszín színvilág kellett. Megtaláltam a rózsa-szettemből a rózsaszirupot, ami nagyon jól illik a málnához. A lényeg, hogy a rózsa aroma épp csak az utóízben érződjön, ha annál erősebb olyan, mintha parfümöt öntöttünk volna az ételbe.

Szeretek habot gyártani és enni is, de önmagában nekem nem elég, pláne, hogy a legjobb dolog az evésben a rágás, amire a hab nem alkalmas. Hogy egy kicsit bonyolultabb legyen hát a desszert, fehér csokiba mártottam a habgolyót és csináltam hozzá mandulás habcsók lapokat.


Hozzávalók a rózsás málnamoussehoz:
5 zselatinlap
300 g málna (fagyasztott)
3 evőkanál málnaszörp (elhagyható, de ettől lesz intenzív a málna íz, a legjobb (érzés), ha házi málnaszörpöt használunk)
4-5 evőkanál rózsaszirup
80 g cukor
2 evőkanál víz
3 tojásfehérje

Elkészítés:
A zselatinlapokat áztassuk be hideg vízbe 20 percre.
A málnát mikróban olvasszuk ki és passzírozzuk át egy szűrőn, hogy a hab ne legyen tele magokkal. Ha valaki szereti a magokat, elég csak leturmixolni a málnát.
Egy lábosban forraljuk fel az átpasszírozott málnát.
Az áztatott zselatint halásszuk ki a vízből és lábosban, vagy mikróban olvasszuk fel, majd keverjük a málnához.
A cukrot forraljuk fel a vízzel egy lábosban, majd kis lángon főzzük, amíg 110 fokos szirupot nem kapunk. Használjunk cukorhőmérőt vagy újra itt a trükk, ami segít. Ha a fém habverő végén lévő kis hurokkal a cukorszirupból buborékot tudunk fújni (mint a szappanbuborék fújás) akkor jó a szirup.
Miközben a cukor fő, verjük fel a tojásfehérjéket kemény habbá. Amikor a szirup elkészült, öntsük a habhoz, miközben továbbra is folyamatosan keverjük. Folytassuk a keverést addig, amíg a tál ki nem hűl, ez kb 5-10 perc.
A málnát és a fehérjét forgassuk össze.
Keverjük hozzá a málnaszörpöt és a rózsaszirupot. A rózsaszirup hozzáadásakor kanalanként kóstoljuk meg, lehet, hogy én intenzívebben szeretem. Inkább legyen kevesebb, mint túl sok.
A habtejszínt verjük fel „majdnem kemény habbá”. Azt tanultam, hogy mousseokhoz nem szabad teljesen keményre verni, hogy egyenletesen homogénre lehessen keverni a krémmel. A hab egy harmadát keverjük bele a málnás krémbe, hogy fellazítsuk. A maradék habot így már bele tudjuk óvatosan forgatni, úgy, hogy ne törjön nagyon össze.
A kész habot tegyük hűtőbe.
Ha már formázható állagú, fagyis kanállal formázzunk félgömböket, tegyük tálcára, majd mehet a mélyhűtőbe.



Csokimáz: fehércsoki+ vaj-most tettem bele egy kis tejet is, elég furcsán működik ez a fehércsoki, szépen bevonta a félgömböket, de ragacsos maradt
 

Hozzávalók a mandulás habcsókhoz:
160 g fehérje
50+150 g átszitált porcukor
50 g mandula

Én a lapok felét szanaszét törtem, mert elsőre nem találtam meg a sütőpapírt, mert túl vékony lapokat csináltam és mert nem vártam meg, amíg kihűlnek.

 Elkészítés:
A sütőt melegítsük elő 120 fokra.
A fehérjét verjük kemény habbá fokozatosan hozzáadva 50 g porcukrot.
A mandulát daráljuk finomra és keverjük el a maradék porcukorral.
Ha a fehérjehab kész (fényes és ha a tálat fejjel lefelé fordítjuk a hab a helyén marad) egy falapáttal forgassuk bele a mandulás cukrot, minél kevésbé összetörve a habot.
Sütőpapírral bélelt tepsire, habzsákkal nyomjuk ki a lapokat, (csinálhatunk más formát is) az előmelegített sütőben süssük 50-60 perc alatt készre.
Kapcsoljuk ki a sütőt, nyissuk ki az ajtaját és hagyjuk a lapokat teljesen kihűlni.







Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...