Ischler

AZ ischler.

Közel állok hozzá, hogy a sajttorta után, a legjobb sütinek kiáltsam ki, amit valaha sütöttem.

Első próbálkozás és tökéletes lett. Pont olyan, amilyennek elképzeltem. Varga Gábor Gourmandia süteményeskönyvéből van a recept. 



Hozzávalók:
50 g porcukor
100 g vaj
140 g liszt
40 g darált dió
fél kávéskanál fahéj
lekvár (Én eper és meggylekvárt használtam)
kb. 300 g étcsoki (+olaj)

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit, minél kevesebb mozdulattal gyúrjuk össze. Nem jó, ha a kezünk melegétől nagyon megolvad a vaj, mert törékeny lesz a tészta. Én a botmixerre szerelhető daráló részben kevertem el mindent, csak a végén átgyúrva a tésztát, hogy összeálljon.
Az összegyúrt tésztát tegyük egy órára hűtőbe.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
1 óra után lisztezett deszkán nyújtsuk vékonyra.(Könyv szerint 3 mm, de nekem szerintem vékonyabbak lettek, viszont én direkt kicsiket csináltam.) Szaggassuk ki a kerek lapocskákat és tegyük őket sütőpapírral bélelt tepsire.
Előmelegített sütőben kb. 5-10 perc alatt, süssük ki a korongokat. (Nagyon hamar megsülnek, nem kell megpirulniuk.) Hagyjuk őket teljesen kihűlni.
Ha nagyon darabos a lekvár, turmixoljuk le. Én túl folyékonynak is találtam, ezért forralással besűrítettem.
Kenjük meg a korongok felét lekvárral és illesszük rájuk a tetőket. (Én habzsákot használtam.)
Tegyük a sütiket éjszakára a hűtőbe. (Összeérnek az ízek és megpuhulnak a kekszek.)
Az ischlereket másnap tegyük rácsra, a rács alá pedig tegyünk egy tepsit.
Olvasztott csokival (adtam hozzá egy kevés olajat is.) kenjük meg a sütiket. A tepsiből újra összegyűjthetjük a lefolyt csokit, és tovább kenegethetjük vele a sütiket.

1 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

wowh, ez gyönyörű!! szuper lett nagyon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...