Aszalt paradicsomos oregánós parmezános kenyér

Jamie Oliver alap kenyér receptje (... és egyszerűen csak főzz!). Ebből a receptből szoktam kakukkfüves -hagymás vagy diós kenyeret sütni, de most megtaláltam a rodoszi piacon vásárolt házi aszalt paradicsomomat és egy hatalmas adag szárított oregánót. Aztán találtam egy fél zacskó reszelt parmezánt is a hűtőben, amit még régebben dugtam el:-) Igen ennyire önző vagyok.

Eddig mindig lapos tepsin sütöttem a kenyeret, amitől kicsit kilapult, de ma kivételesen jénaiban sütöttem és ettől egész formás kis darab lett a mostani.

Hozzávalók:
1 kg liszt +még kevés
6 dl langyos víz
30 g élesztő
2 evőkanál cukor
1-1,5 csapott evőkanál só  (A parmezán is elég sós!)
15 db szárított paradicsom (egynek kb egy fél paradicsom számított nálam)
1-1,5 evőkanál oregánó
parmezán (én 2-3 evőkanállal tettem bele, de szerintem többet is elbírna)

Elkészítés:
A lisztet öntsük egy tálba (ha gépet használunk dagasztáshoz, annak a táljába) és csináljunk mélyedést a közepébe. Öntsük a lyukba a víz felét, a cukrot, a sót és az élesztőt. Keverjük el, majd keverjünk bele annyi lisztet, hogy galuska lágyságú legyen. Ennél a résznél a könyv hosszan magyarázott, de eluntam és nem volt kedvem elolvasni szóval én belelöttyintettem a maradék vizet aztán összegyúrtam.
Adjuk hozzá az oregánót és hagyjuk a gépben dagasztani kb. 5 percet, hogy sima és rugalmas tésztát kapjunk.
Takarjuk le és kelesszük meleg helyen 30 percig.
30 perc után gyúrjuk át, hogy kijöjjön belőle a levegő, adjuk hozzá a parmezánt és a feldarabolt aszalt paradicsomot, és gyúrjuk jól össze. (Én ezt is géppel csináltam)Ha a paradicsom  olaja nagyon ragacsossá tenné a  tésztát, adjunk hozzá még egy kevés lisztet.
Egy jénait (vagy tepsit) olajozzunk és lisztezzünk ki, majd tegyük bele a cipó formájúra formázott tésztát. Fedjük le és kelesszük a duplájára kb. 1 óra alatt.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és kb. 30 perc alatt, a kenyeret süssük készre. Ha nagyon hamar pirulni kezd a teteje, fedjük le alufóliával. Elvileg akkor jó a kenyér, ha az alját megkopogtatva „kongó” hangot ad



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...