Sztrapacska

Tegnap ki akartam ütni az egész családot az esti menüvel. Volt francia hagymaleves, hatalmas adag sztrapacska, házi készítésű ischler és kardamomos-kávés (fahéjas) tápiókapuding. Csalódtam, mert meglepően jól bírták. Én viszont valószínűleg a sztrapacskától egész éjjel azt álmodtam, hogy ébren vagyok, ami majdnem olyan fárasztó, mint tényleg nem aludni, szóval visszafelé sült el a dolog.

Jó ez a sztrapacska, csak kétszer tört le a kezem mire elkészült.
(Reszelés, szaggatás.)


Hozzávalók(kb. 8 főre):
1050 g meghámozott, kis lyukú reszelőn lereszelt krumpli
450 g liszt
1, 5 felvert tojás
400 g kolozsvári szalonna
1 nagy doboz tejföl- Én nem szeretem, ha túl erős a juhtúró íze, de a tejföl/túró mennyiséget lehet variálni
500 g juhtúró
3 gerezd fokhagyma
bors

Elkészítés:
A krumplit keverjük el a tojással, majd kis adagokban dolgozzuk bele a lisztet is. Én a gépet használtam dagasztófejjel.
Szaggassuk a tésztát adagonként (nekem kb. 6-7 részletben jött ki), forrásban lévő sós vízbe. Miután a nudlik feljönnek a víz felszínére, főzzük őket még kb. 1 percig.
Öntsük a kész galuskát kiolajozott tepsibe.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A szalonnát vágjuk nagyon apróra, akár a botmixer daráló részében is durvára darabolhatjuk.
Serpenyőben pirítsuk, a szalonnakockákat ropogósra, ha nem sül ki belőle elég zsír (kevésbé zsíros a szalonna) adjunk hozzá kevés olajat is, hogy ne ragadjon nagyon le. A kész szalonna felét keverjük el a galuskával.
A túrót keverjük el alaposan a tejföllel, a lereszelt fokhagymával és egy kevés borssal. A krémet és a nudlit forgassuk össze a tepsiben. Sózzuk meg, de vigyázva, mert a juhtúró és a szalonna is sós.
Előmelegített sütőben süssük kb. 15-20 perc alatt készre(A teteje kicsit piruljon meg.), tálalás előtt szórjuk meg a maradék szalonnával.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...