Citromsüti

Good Food recept, azon belül is Tana Ramsayé, aki amúgy Gordon Ramsay felesége. Ez a legtöbbet és legjobbra értékelt recept az oldalon. A három oldalnyi csodásan egyszerű, mennyeien finom, elképesztően puha, a citrom egy ilyen receptért teremtetett szintű komment után feladtam, mert engem meggyőztek, de ez még folytatódott 37 oldalon! Direkt megnéztem. Annyit adtak hozzá, hogy hajlamos megpirulni, ami ronthat az összképen, illetve,  hogy elbír több citromot is.

Tényleg nagyon jó, nagyon egyszerű és nagyon citromos, amire a szirup, azaz a máz még rá is erősít. Én 1 helyett 2 citrommal csináltam meg a receptet, hogy erősebb legyen az íze, és a mázhoz több cukrot adtam. Tökéletes alany volt a vadonatúj mini kuglóf szilikonformám kipróbálásához.



Hozzávalók: (kb 10 kicsi forma jött ki ebből az adagból, de meg lehet sütni egy nagy formában is)
225 g vaj
225 g porcukor
4 tojás
2 citrom lereszelt héja
2 citrom leve
1 csipet só
225 g liszt
1 teáskanál sütőpor

Hozzávalók a mázhoz:
2 citrom leve
kb. 200 g porcukor

Elkészítés:
A cukrot keverjük krémesre a vajjal.
Egyenként adjuk hozzá a tojásokat is, majd keverjük bele a citromlevet és a citromhéjat.
Mehet bele a liszt, a sütőpor és a só is.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
Öntsük a tésztát sütőpapírral kibélelt vagy kivajazott formába, és előmelegített sütőben süssük készre. Ha nagyon hamar pirulni kezd a teteje, fedjük le alufóliával. Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy átsült-e. (Szúrjunk hústűt a tésztába, ha tisztán jön ki, kész a süti.) A kis formákba én 20-25 percig sütöttem őket, az eredeti recept nagy formára 45-50 percet ír.
A mázhoz keverjük el a citromlevet a cukorral.
Hagyjuk kicsit kihűlni a sütit, majd locsoljuk meg a sziruppal.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...