Tejfölös pogácsa

Éreztem, hogy jó lesz, mert könnyű volt nyújtani és olyan szép és puha volt a tésztája még nyersen. Még sosem sikerült ilyen szép leveles pogácsát előállítanom és egyáltalán nem volt nagy kunszt.



600 g liszt
250 g vaj
40 g élesztő +kb. 1 dl langyos tej +egy teáskanál cukor
1 evőkanál só
1 egész tojás + egy tojássárgája
2 dl tejföl
+1 felvert tojás megkenni a pogácsák tetejét
(+ reszelt sajt)

Én gépbe dobáltam mindent, és csak a végén gyúrtam át kézzel, de gép nélkül is ugyanígy működik.
A langyos tejben a cukorral futtassuk fel az élesztőt. /Én ezt kihagytam, ki tudja miért... najó tudom miért, mert az eredeti receptben így volt írva, de nyilván szárított élesztőt használt, csak nekem előbb jár a kezem, mint az agyam, és csak akkor esett le, amikor már beledobtam. De így is jó lett, sőt! Azért inkább futtassuk fel./
A lisztet morzsoljuk el a vajjal. Adjuk hozzá az élesztőt is, majd mehet bele a só, a tojás és a tejföl. Gyúrjuk addig, amíg a tészta szépen össze nem áll. Puha, picit ragacsos tészta lesz belőle. 
 Takarjuk le és pihentessük kb. 1 órát.
Osszuk ketté a tésztát, és lisztezett felületen nyújtsuk ki vékonyra. Gondolatban három részre osztva a tésztát, hajtsuk be a két oldalsó részt középre, forgassuk el 90 fokkal, és újra hajtsuk kettőbe vagy háromba, ha tudjuk. Még egyszer legalább ismételjük meg, de én élveztem, hogy olyan szépen lehet hajtogatni, ezért többször is megcsináltam. Ettől lesz leveles a pogácsa.
A hajtogatás után nyújtsuk ujjnyi vastagra és szaggassunk belőle kis pogácsákat. Ha csíkos felületet szeretnénk, még szaggatás előtt csíkozzuk be a tésztát egy késsel.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A pogácsákat tegyük sütőpapírral bélelt tepsire és kenjük le a tetejüket a felvert tojással. A sajtos változathoz, szórjuk meg őket reszelt sajttal.
Előmelegített sütőben kb. 15-18 perc alatt készre sülnek.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...