Garnélás tavaszi tekercs


Vettem rizslapot, persze nem álltam meg és a szép csomagolásút, amiről utólag kiderült, hogy csak 10 lapot tartalmaz. A csúnyábbikban ugyanannyiért kb. 35 van.

Az összes recept amit találtam, úgy kezdődött, hogy igazából azt teszünk a tekercsbe, amit csak szeretnénk, ezért csak pakoltam bele amit találtam és úgy képzeltem, hogy illik egy tavaszi tekercsbe.Két dolog ami hasznos, a rizstészta, mint tömőanyag és a tojás, ami kicsit összefogja a tölteléket. 



Hozzávalók: (Nekem útközben elfogytak a lapok, de kb ennyi töltelékből 12-14 tekercs jön ki.)
Rizslap
egy marék rizstészta
150/200g garnéla
1 póréhagyma
1 répa
1 kaliforniai paprika
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál oyster szósz, halszósz vagy akár szójaszósz
1 tojás
só (A kagyló és a halszósz is elég sós, ezért a sóval vigyázni kell.)
bors
2 evőkanál limelé


Elkészítés:
Az üveg tésztát a zacskóján található módon készítsük el.(Forró vízben hagyjuk megpuhulni.)
A rákokat vágjuk félbe és húzzuk ki a bélcsatornájukat. (Kis fekete szál, könnyen kijön.)
A répát és a fokhagymát reszeljük le, a póréhagymát és a kaliforniai paprikát vékonyan csíkozzuk fel.(Ne legyenek túl hosszú csíkok.)
A töltelék minden hozzávalóját keverjük jól el.
Készítsünk ki egy tál jó meleg vizet, egy tálra nedves konyharuhát és egy tálat, amire a kész tekercseket tesszük majd.
A rizslapot áztassuk be a meleg vízbe pár másodpercre. (Ha túl forró, 1 másodperc alatt túlpuhul és nehéz lesz vele bánni, mert össze ragad.)
Tegyük a lapot a nedves konyharuhára, majd, ha a víz kissé felitatódott a lap egyik szélére tegyünk egy adag tölteléket, a két oldalát hajtsuk rá, majd tekerjük fel az egészet.
Serpenyőben, viszonylag sok (kb. érjen a tekercsek feléig) forró olajban süssük ki őket 2-4 perc alatt. Azt írja a legtöbb recept, hogy aranybarnára, de nekem nem barnultak egyenletesen, mert a tekercs széle, ahol csak egy réteg tészta volt egyből megbarnult, míg a közepe, ahol több réteg körbe lett tekerve világos maradt.
Sütés után itassuk fel róluk a felesleges olajat.


Én csináltam hozzá szószt, aminek az összetevőit a Chili&Vanília könyvből néztem ki.
Limelé, cukor, oyster szósz, chili, fokhagyma, bors.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...