Sültfokhagyma-krémleves (Mézben karamellizált chilis dióval)

Hófehér fokhagymakrémlevest akartam csinálni. Aztán rájöttem, hogy a sült fokhagyma mennyivel finomabb, és hogy nem is szeretem a tejes leveseket, szóval nekiálltam a sültfokhagyma -krémlevesnek. Nem lett elég sűrű, pedig a két krumplit direkt emiatt tettem bele. Elkezdtem utólagos, liszt nélküli sűrítésre megoldásokat keresni, mert liszttel sűríteni nem menő. Végül megtaláltam ezt, ami lényegében az én levesem. Hát nincs új a nap alatt...Azért a mézes chilis karamellizált dióra büszke vagyok, szuper finom hozzá.
Hozzávalók:
3 fej fokhagyma
3 evőkanál olíva olaj
1 fej vöröshagyma
2 krumpli
1,5 l húsleves
bors
2 tojássárgája

egy marék durvára darabolt dió
egy evőkanál méz
chili por

Elkészítés:
A fokhagyma fejeket pucolás nélkül tegyük be 180 fokos sütőbe kb 30-45 perce, hogy a belsejük krémesre süljön. Ha kész nyomjuk ki a gerezdekből a krémet, egy kés segítségével még többet ki lehet passzírozni.
Az olajon pirítsuk kicsit meg a hagymát, ha kissé áttetsző színt kap adjuk hozzá a kinyomott fokhagymakrémet és öntsük fel a húslevessel.
A meghámozott krumplit vágjuk fel apró kockákra, és adjuk a leveshez.
Sózzuk, borsozzuk.
Forraljuk az egészet 30 percig, közepes lángon.
Turmixoljuk le a levest.
A tojássárgájákat verjük fel és adjunk hozzá kb. egy pohárnyi levest evőkanalanként, folyamatosan kevergetve, hogy biztos ne csapódjon ki. Öntsük vissza a tojásos keveréket a levesbe és épp hogy csak forraljuk fel a levest újra.

A diót száraz serpenyőben karamellizáljuk a mézzel. Húzzuk le a lángról és szórjuk meg chili porral. Ha még morzsásabbra szeretnénk, daráljuk le újra.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...