Burgonyatorta

Pár napja vettem egy nagy darab Cheddar sajtot, amit a hűtőben a legfelső polcon dugdostam, hogy valami igazán jót csináljak majd belőle.  Kinéztem ezt a receptet, de aztán végül sose volt kedvem nekiállni. Ma reggel előhalásztam a sajtot és nyehehe.... a nagy darab sajtomből nagy darab penész lett.

Viszont már nagyon beleéltem magam a krumplitortába, szóval jobb híján megcsináltam Trappistából és Pecorinóból. 
Krumpli+hagyma+sajt+bacon =valami ami nem lehet rossz.
És valóban, finom lett, bár szerintem köretnek jobban megfelel, mint főételnek.



Hozzávalók:
6 krumpli
2 fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
500 g reszelt sajt (én 300 g Trappistából és 200g Pecorinóból csináltam)
kb. 500 g bacon
bors
szerecsendió
+tejföl tálaláshoz

Elkészítés
Egy tortaformát körkörösen, béleljünk ki baconnel. A csíkok lógjanak túl a formán, mert ezeket hajtjuk majd vissza a tortara, ha kész, hogy befedje. Én úgy csináltam, hogy a szeletekkel a tortát először negyedeltem aztán nyolcadoltam és így tovább, míg minden résbe került szalonna. Így szebben kijött a kerek forma és az utolsó rétegeket már nem kellett teljesen középről indítani, ahol így is nagyobb bucka bacon gyűlt össze.
A krumplit hámozzuk meg és szeleteljük olyan vékonyra, amennyire csak tudjuk.
A hagymát és a fokhagymát vágjuk apróra és keverjük el.
A sajtot reszeljük le.
A bacon rétegre, körbe rakjuk ki a krumpli szeleteket. Sózzuk, borsozzuk, reszeljünk kevés és szerecsendiót rá.
Szórjuk meg egy adag hagymakeverékkel, egy adag sajttal, nyomkodjuk jól le, majd jöhet egy újabb réteg krumpli. Addig rétegezzünk, amíg el nem fogynak a hozzávalók, az utolsó réteg legyen krumpli.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A bacon szeleteket hajtsuk vissza, hogy befedjék a tortát, majd tegyünk rá sütőpapírt és nehezéket, különben a csíkok felpöndörödnek. Én egy fém tálat használtam erre.
Előmelegített sütőben süssük készre. Elvileg 2,5-3 órát ír a recept és én sütöttem is 2, 5 órát, de szerintem 1,5-2 óra is bőven elég. Az enyém széle kicsit oda is kapott.
Ha nem zár jól a tortaforma, a kiülő zsír kifolyik, tegyünk alá tepsit.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...