Karamella

Igazi nyúlós, rágós, húzható karamella. Az eredeti ötletet a Nők Lapja Konyha mostani számában találtam, de pár dolgot megváltoztattam. Barna cukrot használtam és a karamellát sóval és citromlével ízesítettem. Minden tej vagy vajkaramellába, karamella szószba, krémbe vagy mousseba teszek sót és citromlevet, mert a sós karamellánál nincs finomabb, és mert úgy vettem észre, hogy a citromlé kiemeli a karamella ízét.

Bármennyire is izgalmas, hogy milyen lett az eredmény, senki ne kóstolja meg még melegen, mert fáj és pár csepp is képes tökéletesen érzéketlenné tenni napokra egy nyelvet. Sajnos tapasztalat.

Mivel elég küzdelmes minden egyes darab elfogyasztása, bőven elég egyszerre fél adagot elkészíteni. 1-2 darab után úgyis mindenki elfárad.



Hozzávalók:
400 g barna cukor
2 dl tejszín
6 evőkanál víz
fél citrom leve
2 teáskanál só
20 g vaj

Elkészítés:
A cukrot forraljuk fel a tejszínnel. Közepes lángon, kavargatva forraljuk sűrűre. Nem figyeltem, de szerintem nem volt több mint 10 perc. Miközben forr, nagyon bugyog és habzik.
Adjuk hozzá a sóval és a citromlével elkevert vizet és a vajat, és újra sűrítsük be.
Hagyjuk teljesen kihűlni és formázzuk meg. Ha nagyon kemény, a mikróba pár másodpercre betéve újra megpuhul.
A karamella bonbonokhoz mártsuk a darabokat olvasztott csokiba és díszítsük egy szem mogyoróval vagy mandulával.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...