Sajtkrémes túrótorta, fűszeres narancszselével

Ugye hetek óta nincs kedvem igazán sütni, de mára bevállaltam egy Dobost, take away. Arra jutottam, hogy bemelegítés képpen, előtte azért sütök egy túrótortát. Találtam is egy szépet Jamie Oliver legújabb könyvében, a Jamie Főzőiskolájában. Kinyitottam a sütőt, hogy kiszedjem a tortaformát a helyéről és előmelegítsem, na és akkor, ott, mikor kinyílt a sütőajtó belém csapott, éreztem, ahogy visszatér a bugi a kezembe. Megint van kedvem sütni. Éljen, éljen!:-)

Természetesen a receptet már nem sikerült elolvasnom előre, khm… ezt a tortát nem kell sütni.

Az eredeti receptből végül csak a torta alapja lett olyan, ahogy azt Jamie megírta. Mivel nem volt a boltban elég túró, Philadelphiával helyettesítettem, ami csak pozitív irányban javíthatott a recepten. Málna sem volt, narancs lett helyette és akkor már nem szósznak, hanem fűszeres zselének készítettem el, hogy vágni lehessen. Végül az arányokat is teljesen megváltoztattam. Bye bye Jamie.


Hozzávalók a túrótortához:
200 g zabfalatok
100 g zabpehely
150 g vaj
250 g natúr Philadelphia sajtkrém
400 g túró
150 g porcukor
300 g habtejszín
egy rúd vanília kikapart belseje
1 narancs lereszelt héja
1 citrom lereszelt héja

Hozzávalók a narancszseléhez::
3 dl frissen facsart narancslé
1 narancs lereszelt héja
kardamom - mozsárban frissen őrölt
fahéj (kb. 1 teáskanál)
1 teáskanál porcukor

A kekszet darálóban vagy konyharuhába csomagolva egy húsklopfolóval törjük morzsásra. A zabpelyhet száraz serpenyőben pirítsuk meg, hogy egy kis színt kapjon. Adjuk hozzá a kekszmorzsát és a vajat és keverjük el. Ha elolvadt a vaj és összeállt a massza, az egészet nyomkodjuk egy kivajazott forma aljába.
A túrót keverjük el a sajtkrémmel, a cukorral, a vaníliával a citrusok lereszelt héjával.
A tejszínből verjünk kemény habot, a harmadát keverjük a túrós sajtkrémhez, hogy fellazítsuk, majd a maradékot finoman forgassuk hozzá, minél kevésbé összetörve.
A túrós krémet egyengessük el a kekszalapon, majd tegyük a formát a hűtőbe. Hagyjuk 1-2 óra alatt kicsit megszilárdulni a krémet.
A zselatinlapokat áztassuk hideg vízbe kb. 20 percre. A lecsöpögtetett lapokat mikróban olvasszuk fel, keverjük el az ízlés szerint(de azért bőven) fűszerezett, szűrt narancslével, majd az egészet öntsük a tortára, még a formában. Hagyjuk a hűtőben a zselét is megszilárdulni.





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...