Erdeimézzel beoltott, limeos étcsoki trüffel

Az alapötlet a The Cook's Book Pierre Hermé szekcióból származik, de végül tökre átalakítottam a receptet. Persze a mézinjekció nem volt eredetileg a receptben, de megkóstolva a kész ganachet nem éreztem eléggé a mézet és akkor jutott eszembe, hogy mézet fecskendezek a golyók közepébe. Úgy képzeltem el, hogy mikor ráharapunk a golyóra, kifolyik a mézbelső, de a csoki kicsit felszívta a mézet. Azért még ott van a közepén csak nem olyan látványosan, de én nagyon élveztem meggyógyítani a bonbonjaimat. Haha. 

Mindegy is hogy készül, mert nagyon finom. Én a Kőteleki Kaptár Erdeimézét használtam, amit még a kézműves vásáron szereztem.




Hozzávalók:
250 g étcsoki
50 g tejföl
50 g tejszín
1 lime lereszelt héja
1 lime kifacsart leve
40 g méz+még kb. 2-3 evőkanál( Persze elhagyható, vagy a +mézet  fecskendezés helyett belekeverhetjük a masszába)
50 g szobahőmérsékletű vaj

2 evőkanál kakaópor
1 citrom lereszelt héja

A tejfölt és a tejszínt keverjük el és forraljuk fel. Húzzuk le a tűzről, reszeljük bele a lime héját, fedjük le és hagyjuk állni kb. 10 percig. A csokit olvasszuk fel vízgőz felett. A pihentetett tejfölös tejszínt forraljuk fel újra, majd keverjük el az olvasztott csokival. A mézet és a lime levét melegítsük fel, forralni nem kell, majd mehet ez is a csokihoz. Ha simára kevertük mehet bele a vaj is.
A ganachet tegyük hűtőbe, minn. 1 órára, hogy megdermedjen.
A megdermedt csokit adagoljuk ki, bonbon méretű kupacokká egy sütőpapírral lefedett tepsire. A legkönnyebb, ha nagy lyukú habzsákot használunk. Tegyük a kupacokat hűtőbe, hogy megdermedjenek és könnyebb legyen velük dolgozni. Nem muszáj mindig azon a ponton hűteni őket ahol én írom, ha már nehéz velük dolgozni akkor tegyük be.
A kupacokból formázzunk golyókat. Egy fecskendővel mindegyikbe nyomjunk levegőt, hogy belül egy kis üreg képződjön. A 3 legcsúnyább golyót tegyük félre, ezzel fedjük majd be a lyukakat. Az üreges golyókat tegyük vissza a hűtőbe kicsit.

A golyókat töltsük meg fecskendő segítségével, kevés mézzel, majd a félretett ganacheból tegyünk egy keveset a lyukra. Ilyenkor még nem kell formázni. Tegyük vissza megint kis időre a hűtőbe, majd, ha megint formázható, nyomjuk kissé rá a dugóként funkcionáló csokimasszát, hogy egyenletes golyót kapjunk, majd forgassuk bele a kakaó és lime héj keverékébe őket.



1 megjegyzés:

Erika írta...

Ilyet még nem láttam!
Kicsit macerásnak tűnik, csak azért nem esek neki egyből!
Jó ötlet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...