Báránytadzsin sárgabarackkal és zöldfűszeres kuszkusszal

Ma Gordon Ramsay Világkonyha szakácskönyvet teszteltem, így volt még Baba ganoush házi pitával, zsidó tojás (Mama féle, nem Gordon), török joghurttorta citrussziruppal és Missisippi  mud pie is. Elég jó kis vacsi sikeredett belőle, bár kicsit nagy adag.
Mindenki meghalt.
Kétszer.

Egyébként ennek kapcsán, merthogy reggel kitaláltam a menüt, elmentem végre a török henteshez a Magyar utcába és tök jó! Elsőre a csarnokba mentem, de A hentes azt mondotta csak kedden és csütörtökön jön bárány, jegyezzétek. Így továbbmentem a törökhöz, ahol semmi nem volt a pultban. Konkrétan semmi, már le is mondtam a tadzsinról, de mikor rákérdeztem a bárányra, mondták, hogy persze, hogyne, persze hogy van! És kihoztak nekem egy tök szép adagot, amit elvileg ott is vágtak! Amikor valami úgy néz ki nem sikerül és aztán mégis az úgy fel tud dobni, ezzel például most (t)örökre belopták magukat a szívembe.



Hozzávalók a báránytadzsinhoz.
1 kg kicsontozott báránylapocka
4 evőkanál liszt
Bors
6 evőkanál olaj
1 vöröshagyma, vékonyan felkarikázva
3 gerezd fokhagyma, lereszelve vagy kinyomva
1 evőkanál frissen reszelt gyömbér
1 és ½ ras el-hanout marokkói fűszerkeverék (Ázsia Bt.)
2 evőkanál paradicsompüré
Min. 800 ml húsleves
100 g aszalt sárgabarack felkockázva
1 citrom leve
2-3 evőkanál méz

Hozzávalók a zöldfűszeres kuszkuszhoz:
500 ml húsleves
300 g kuszkusz
Egy csokor petrezselyem
Egy csokor menta
1 citrom lereszelt héja és kifacsart leve
2-4 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:
A bárányhúst vágjuk falatnyi darabokra, majd forgassuk adagonként a sózott, borsozott lisztbe.
Egy serpenyőben forrósítsuk fel az olaj felét és pirítsuk meg több adagban a húst. Szedjük ki tányérra, majd a maradék olajon 5 perc alatt pirítsuk meg a hagymát.
Adjuk hozzá a fokhagymát, a gyömbért, a ras el-hanoutot és a paradicsompürét, majd pirítsuk pár perc alatt össze. Mehet vissza a serpenyőbe a hús is, majd öntsük fel annyi húslevessel, hogy ellepje.
Forraljuk fel, majd a lángot kisebbre véve, a serpenyőt félig lefedve, gyakran megkeverve pároljuk 1 és ½ órát. Én folyamatosan öntögettem hozzá vizet kis adagokban, kb. összesen ment még bele legalább 6 dl.
Keverjük el benne a sárgabarackot, a citrom héját és levét és a mézet, sózzuk, borsozzuk és főzzük további 30-45 perc alatt puhára a húst.

A kuszkusz elkészítése:
A húslevest forraljuk fel, öntsük a kuszkuszra, majd fedjük le, hogy a kuszkusz felszívja a folyadékot. A zöld fűszereket aprítsuk fel és a citrom héjával és levével valamint az olajjal együtt keverjük a kuszkuszhoz. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...