Mandarinos olívaolajos sütőtökpüré, vajas spenóton, pirított dióval

Apa szülinapi lakomája.

Apa kezébe nyomtam a Színek és ízek szakácskönyvet, hogy válasszon a szülinapi vacsorájára menüt. Két nap alatt ez nem sikerült, de kis nyomásra:-) végül a fűszeres-kakaóbabos kéregben sült nyúlgerinc filé mellett döntött, tepsis zöldségekkel. Hogy minden nagymama és kistestvér elégedett legyen, csináltam egy kis krumplit is mellé. Rengeteg vajban pirított, szarvasgomba olajban megforgatott Ella burgonyát.

Az előételt, amihez a receptet is felrakom, csak az utolsó pillanatban fűztem hozzá a menühöz, de végül nekem ez tetszett a legjobban. Gyönyörű kinézetre is, ízre is, ötletre is. Természetesen ez a recept is a Segal könyvből van, amiről már sokat írtam, és ami töretlenül a kedvenc nem süteményes receptkönyvem. Kicsit átalakítottam, mert nem volt itthon bébispenót és bor helyett csakúgy, mint a krumplit, a spenótot is rengeteg vajjal ízesítettem. (Talán az Ízlések és pofonok című filmben volt, hogy Aaron Eckhart megkérdezte Catherine Zeta-Jonest vajon tudja-e mi a francia konyha három legfontosabb alapeleme. Válasz: a vaj, a vaj és a vaj.-és valóban, megfelelő mennyiségű vajjal /sajnos/minden ezerszer ízletesebb.) A receptet Giuseppe mandarinos olívaolaja ihlette, amit én is megkóstolhattam nála és –ahh-. Nem tudok ennél kifejezőbbet írni róla. Tökéletes. Nem utólag ízesítik az extra szűz olívaolajat, a biogazdálkodásból származó mandarint az olívabogyóval együtt préselik, így az olaj teljes mértékben kinyeri a gyümölcs illóolajait és tényleg egyértelműen érezhető benne a mandarin aroma.(Colonna márka-Márciustól kapható a Baldaszti’s üzletben, tényleg, tényleg, tényleg érdemes venni egy üveggel!Ja és ha már reklám, legyen homár- az étteremben Segal Viktor menüt találtok.:-)



Természetesen volt szülinapi torta is, vaníliás piskóta, citromos mascarpone krémmel megtöltve. A tetejét egész meggyekkel raktam ki és meggyzselével öntöttem le. Teljesen saját találmány, aggódtam is miatta sokat, hogy a meggy eláztatja a szép világos piskótát, de nem következett be a tragédia.

Mandarinos olívaolajos sütőtökpüré vajas spenóton, pirított dióval

Hozzávalók:
1 sütőtök (elfelejtettem lemérni kb 1-1.2 kg lehetett)
1 evőkanál barnacukor
2 evőkanál olívaolaj (Vagy ahogy a könyvben van 1 evőkanál olívaolaj+1 mandarin leve)
frissen tört bors (Sarawak borsot használtam)

kb. 250 g leveles fagyasztott vagy friss spenót
70-100 g vaj
1 gerezd fokhagyma
frissen tört bors
nagy marék dió

Elkészítés
A sütőtököt vágjuk félbe és kanalazzuk ki a magos részét. Locsoljuk meg az olívaolajjal, szórjuk meg a barnacukorral és 180 fokon süssük 1 óra alatt puhára a sütőben.
Kanalazzuk ki a belsejét, sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a mandarinos olívaolajat és villával pépesítsük. (Eredetileg a titulusa is Rusztikus sütőtökpüré, nem kell teljesen homogénre turmixolni.)
A spenóthoz a vajat(tényleg ilyen sok kell bele, legalábbis ahogy én csináltam.) olvasszuk meg serpenyőben. 2-3 perc alatt pároljuk kicsit meg rajta a spenótot. (Inkább csak felmelegítés szinten vagy, ha frisset használunk épp, csak annyi hőkezelés kell neki, hogy összeessen.) Sózzuk, borsozzuk, végül adjunk hozzá egy lereszelt fokhagymát.
A diót száraz serpenyőben kicsit pirítsuk meg, ha kihűlt, kézzel morzsoljuk kissé össze.
Tálaljuk alulra a spenótot, arra mehet egy gombóc tökpüré, szórjuk meg a dióval és tegyünk mellé egy-két gerezd mandarint.

Fogyókúrás változatban is elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...