Török joghurttorta citrussziruppal

Önmagában kicsit kevés benne a csoki, de a Missisippi csokitortával együtt már nekem is megfelelt.

Amúgy Puffin is megcsinálta. 
Szeretem Puffint, tök vicces.



Hozzávalók a tortához:
6 tojás
150 g cukor
75 g liszt
1 teáskanál sütőpor
600 g görög joghurt
1 citrom kifacsart leve és lereszelt héja
egy csipet só

Hozzávalók a citrussziruphoz:
125 g cukor
125 ml víz
1 citrom kifacsart leve és lereszelt héja
1 narancs kifacsart leve és lereszelt héja
+ 1 teáskanál rózsa vagy narancsvirágvíz, én rózsaszirupot tettem bele, de szerintem akár el is hagyható

Elkészítés:
A joghurtot tegyük tiszta konyharuhába, kis batyut alkotva nyomjuk ki belőle jól a folyadékot.
A tojásokat válasszuk szét, a sárgáját és a cukrot keverjük fehéredésig. Ilyenkor kivilágosodik és jóval sűrűbb lesz. Forgassuk bele a lisztet, a sütőport, a sót, valamint a lecsöpögtetett joghurtot, a citrom héját és levét.
A fehérjéből verjünk kemény habot, majd falapáttal forgassuk a masszához, minél kevésbé összetörve.
A kész tésztát öntsük 23 cm átmérőjű tortaformába és kb. 50 perc alatt süssük készre. (Eléggé bebarnul a külseje, de belül szép sárga marad, ja és össze is esik kicsit, mikor kivesszük a sütőből, de ezt a könyv is megírja.)

A citrussziruphoz minden hozzávalót keverjünk el, forraljuk fel és közepes lángon hagyjuk szirup sűrűségűre koncentrálódni. Hűlés közben még sűrűsödik. Ha kcisit kihűlt, öntsük a torta tetejére.

( Gordon Ramsay-Világkonyha)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...