Missisippi mud pie

Nem a legszebb torta, de hát erről is lett elnevezve, hiszen állítólag a Missisippi sáros partjaira emlékeztet a látványa. Nem kifejezetten ronda, teljesen elmegy, csak mondjuk, ha valakit először akarunk lenyűgözni a cukrásztudományunkkal, ne ezt a receptet válasszuk. Nekem a sütőben a közepe teljesen kitört a formából, aztán mikor kivettem visszazuhant tökéletesen megalkotva a folyóárkot:-) De a lényeg, hogy finom, nagyon finom, pláne lehűtve, mert úgy tömörebb és én azt szeretem. Meg is lepődtem, mert jóval sűrűbb dologra számítottam, szobahőmérsékleten kifejezetten habos, könnyű.

Az enyém természetesen zabfalatokkal készült, de kókuszossal. Merthogy a Ziziben, a sarki boltban csak ez volt. Komolyan Zizi tulajdonosának az üzleti érzéke negatívban van. Kókuszos zabfalatok az van, 5 csomaggal, sima? -az nincs. Finomlisztből és konzerv ananászból három márkát is árul, ezen kívül tálcás hamburgerhús, szemgolyó és hamburger alakú gumicukor is van készleten. Étcsokiról nem is hallott, pedig rendszeresen rákérdezek, hogy motiváljam, rendszeresen megmutatja a Katica csokit. Most, hogy eszembe jutott a Katica csoki, hangosan nevetek. És erről eszembe jutott, hogy Mamától kaptam egyszer egy csokit, aminek az összetevői között konkrétan nem szerepelt a kakaó és nem lehetett lenyelni. Nem (csak) azért, mert rossz volt, fizikailag nem lehetett lenyelni, mert összeállt egy golyóba és csak rágtam, rágtam és rágtam.


 Hozzávalók az alaphoz:
200 g keksz
60 g vaj
60 g étcsoki

Hozzávalók a feltéthez:
180 g étcsoki
180 g vaj
4 tojás
90 g barna cukor
90 g kristálycukor
2 dl tejszín

Elkészítés:
A kekszet morzsoljuk szét. Én darálóval teljesen ledaráltam. A vajat a csokival gőz fölött vagy mikróban olvasszuk össze, majd keverjük el a keksszel. A masszát nyomkodjuk bele egy kerek 23 cm-es tortaformába, majd tegyük hűtőbe.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra. A tojásokat a kétféle cukorral verjük addig, amíg ki nem fehéredik és sűrű nem lesz. Ilyenkor a térfogata is megnő. Keverjük hozzá a tejszínt. A csokit olvasszuk össze a vajjal, ahogy az előbb is és adjuk a tojásos keverékhez. Öntsük az egészet a kekszalapra, majd előmelegített sütőben süssük 45 perc alatt készre.

(Gordon Ramsay -Világkonyha)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...