matulsokcsokitettemdejovolt.hu


Amikor kicsi voltam volt egy visszatérő álmom azaz lehet, hogy csak egyszer álmodtam, de annyira tetszett, hogy túlspiláztam ezt is. Konkrétan nem történt benne semmi csak egy picike szobát álmodtam meg a lépcső feletti padlásrészre, ahol a plafonba eltüntethető létrán lehetett felmászni. Kicsi volt fehér és rózsaszín és körbe, mint egy könyvtárszobában polcok voltak, telis tele játékokkal, főleg babákkal. Igazából nem is a cuccok izgattak, hanem a szoba, erre tisztán emlékszem, nem akartam játszani velük pláne, mert amikor ennyi a lehetőség nincs kedvem választani és az egyes elemek fénye eltörpül. Csak ott akartam lenni, a tartalom csak a jó érzésemhez kellett.
Ma elmentem a Rózsavölgyi Csokoládéboltba és újra átéltem ezt az érzést:-)Hogy lehet valami ennyire gyönyörű? Megint azt éreztem, hogy oké csoki…, de én inkább be akarok költözni és csak nézegetni a bonbonokat és a táblákat. Zseniális, sőt überzseniális csodaszép hiperszuper atomrobbanás. A csomagolás és a stílus letisztult és nem a hagyjatok már az ötezredik színes csilicsálé lelenc bonbonnal, tényleg szép, olyanok hogy, ha ruhák lennének fel is venném őket és ez nagy szó! /Leginkább a gesztenyemézet tudom elképzelni magamon-3. a sorban/

És ami még elképesztő, és sose gondoltuk volna, de a legjobban a rókagombás bonbon ízlett! Azért a citromolajos karamella is csúszott, na de az érthető, de a gomba?Én és a gomba?Én, a csoki és a gomba?


 Persze kicsit elszaladt velem a ló, jó messzire, mert  a bonbonok mellé vettem egy méregdrága Porcelanat is ami nem lett volna baj, ha ma már nem költöttem volna egy vagyont egy tábla Amedei Chuaora:-)
Whatever. Egyszer élünk.

Ha már dolgoztam a leírásokkal:

A"Porcelana" valójában a tiszta Criollo kakaóbab mely nevét áttetsző, fehér színéről kapta. Sokban különbözik az ismert kakaófajtáktól, íze nagyon erős, ugyanakkor aromája frissítően savas. Felfedezhető benne a pirított mandula jellegzetes íze valamint az olívaolaj, a jázmin, a babérlevél és a tiszta méz aromája is, mely kóstolás után hosszan megmarad a szájban.=FINOM

A Rózsavölgyi Porcelana kakaóbabot maga Csiszár Kati pörköli.



 Alessio Tessieri körbeutazva a világot a tökéletes kakaó nyomában, járt Equadorban, Madagaszkáron, és a karibi térségen is, ahol végül úttalan utakon jutott el Chuaoba, a világ évszázadok óta leghíresebb kakaóültetvényére.


Chuao kakaótermése sokáig a spanyol királyi udvar monopóliuma volt, a spanyol királyon kívül egyedül a pápa kaphatott ilyen kakaót. A Chuao kakaót a WTO világkereskedelmi szervezet, ma eredetvédett termékként tartja számon


Alessionak 8 évébe telt, de végül megszületett a megállapodás a helyi termelőkkel és a venezuelai kormánnyal, az Amedei cég lett a chuaoi kakaó kizárólagos vásárlója, miszerint jelenleg a világon egyedül az Amedei készíthet csokoládét ebből a kakaóból.


Pont most a boltban mesélte Csiszár Kati, hogy már ezt is meg lehet kerülni!


A szerződésben a helyi kakaótermelők kötelezték magukat, hogy hajszálpontosan betartják a hagyományos módszereket, cserébe a Tessieri család, hogy motiválja munkásait, minden vagyonát összeadva kiegyenlítette a termelők korábbi adósságait, részt vett egy biztosítóegylet és egy kórház megalapításában valamint a helyi baseballcsapat finanszírozásában, s mindezek felett a francia versenytársakhoz képest háromszoros árat kínált a chuaoi kakaóért.
A hagyományos módszer szerint Chuaoban, szüret idején a templom előtti téren szárítják a kakaóbabot. Az alaposan kiszárított kakaótermést aztán félig megrakott konténerekben szállítják Toszkánába. Ez az eljárás bár megduplázza a szállítási költséget, de megakadályozza a befülledést és a kakaó penészedését. Az Amedei pisai manufaktúrájában minden fajtához és szállítmányhoz külön állítják be a hőfokot, hogy az adott termés tulajdonságainak megfelelően történjen a pörkölés. A kakaót az eljárás kritikus pontjain maga Cecilia Tessieri kóstolja, hogy az elkészült csokoládé biztosan megfeleljen az Amedei márkától megszokott magas elvárásoknak.

A Chuao kakaótermés feldolgozása igen nagy feladat elé állította a termelőket, hiszen egyedülálló módon, a Chuao aromája húsz napos "érlelés" után teljesedik ki igazán, amit tiszta formájában még soha nem ízlelt senki.


A Chuao 70 százalékos kakaótartalmú étcsokoládé aromájában kóstoláskor elsőre a szilva, a szeder és a feketeribizli íze bontakozik ki, amit a klasszikus csokoládé íz követ, végül lezárásképpen enyhén citrusos aromát érezhetünk. Máraki, én csak azt érzem, hogy különlegesen és nagyon-nagyon finom.





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...