Sült túrótorta

Varga Gábor -desszert.eu recept, de picit átalakítva. Szerinte a legjobb túrótortarecept, amit valaha kipróbált, de csak mert ehhez még nem volt szerencséje :-) Attól még ez is jóó! Krémes, könnyű, pudingszerű töltelék, házi baracklekvárral még jobban csusszan.



Hozzávalók:
50 g porcukor
100 g vaj
150 g liszt
1 tojássárgája
500 g túró
90 g étkezési keményítő
200 g porcukor
300 ml tej
300 ml tejszín
400 g tejföl(nagy doboz)
1 és 1/2 citrom lereszelt héja
3 tojás
1 rúd vanília kikapart belseje
Csipet só

A sütőt melegítsük elő 190 fokra. Egy kerek 23 cm-es tortaforma alját borítsuk be sütőpapírral. A legjobb, ha szétszedhető formát használunk. A torta alját beborítjuk a papírral, rácsípjük az oldalát és a felesleges maradékot kívül letépjük. Az alaphoz gyúrjuk össze a vajat, a lisztet és a porcukrot, ha összeállt kész is, nem kell órákig gyúrni. (Én a hozzávalókat betettem a botmixerre szerelhető darálórészbe és ott 1 perc alatt összeállt.) Tegyük a tésztát hűtőbe majd, ha kicsit megdermedt nyújtsuk ki vagy reszeljük le nagylyukú sajtreszelőn és pohár aljával, vagy kanál hátuljával nyomkodjuk a forma aljára. (Én reszeltem és kanalaztam.) Tegyük 8-10 percre az előmelegített sütőbe, hogy kcisit megpiruljon. Ha kapott egy kis színt vegyük ki és kenjük meg egy tojássárgájával.
A töltelékhez minden maradék hozzávalót keverjünk el alaposan. Nagyon folyékony masszát kapunk, én kicsit meg is ijedtem, de szépen összeáll a sütőben. Viszont, ha a forma esetleg nem zár tökéletesen, érdemes tepsire rakni így, ha kifolyik, nem a sütőt kell kicsutakolni. A tölteléket öntsük az alapra, majd mehet a sütőbe 90 percre. 10-20 perc után rohamosan pirulni kezd a teteje, na akkor fedjük be alufóliával. Hagyjuk a formában kihűlni.


1 megjegyzés:

Tindigo írta...

Most találtam a blogod. Nagyon szuper receptek vannak. :D
Ezt meg is csinála a párom, élete második sütije, de isteni lett, nagyon fincsi, csináljuk a többit is. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...