Croissant

Gyönyörűek nem?

Sütöttem már egyszer Joanne Harris receptjéből, de az nem lett ilyen szép réteges. Ez most a The Cook's Book alapján készült és nem véletlen, hogy tök.életes lett, Pierre Hermé felelős a Pastry & Sweet doughs szekcióért!




Hozzávalók:
12 g friss élesztő vagy egy kis zacskó szárított élesztő (én szárítottat használtam)
1 csésze langyos víz (2/3+1/3)
600 g liszt
2 teáskanál só
75 g cukor
35 g puha vaj
15 g tejpor (a recept írja, de én kihagytam)
325 g hideg vaj

+2 tojás, 1 sárágája, só

Elkészítés:
A víz 2/3 részében hagyjuk az élesztőt feloldódni, majd öntsük a liszthez. Adjuk hozzá a sót, a cukrot, 35 g puha vajat és gyúrjuk jól össze, hogy a tészta összeálljon. Ha túl kemény adjuk hozzá a maradék vizet is. Takarjuk le és szobahőmérsékleten hagyjuk duplájára kelni 1-1 és ½ óra alatt.
Ha megkelt gyúrjuk át, hogy a levegő nagy részét kinyomjuk a tésztából, majd tegyük a tésztát hűtőbe, újabb 1-1 és ½ órára. (Itt a könyv szerint újra át kéne gyúrni és 30 percre a mélyhűtőbe tenni, de én ezt kihagytam.).
A tésztát nyújtsuk viszonylag n agy téglalapra. ( Úgy a legkönnyebb, ha kissé kinyújtjuk majd összehajtogatjuk téglalapra és újra kinyújtjuk, most már nagyra, így még a szögei is meglesznek a téglalapnak.)
A hideg vaj felét lisztezett deszkán nyújtsuk laposra, hogy kb. a tésztatéglalap harmada legyen, majd tegyük a tésztatéglalap középső harmadára és a két oldalsó harmadot hajtsuk rá. Nyújtsuk ki újra és ismételjük meg a hajtogatást ugyanígy, most vaj nélkül. Hajtsuk félbe és tegyük a tésztát becsomagolva 30 percre mélyhűtőbe, majd 30 percre sima hűtőbe.
Nyújtsuk ki a tésztát megint. Nyújtsuk kia  vajat is megint kb. hogy a tészta harmad legyen. Ismételjük meg újra a harmadolós hajtogatást. (Vaj középre rá a két széle.) Nyújtsuk ki újra, megint hajtsuk be harmadolva, majd félbe és mehet vissza újabb 30 percre a mélyhűtőbe, majd a sima hűtőbe.
A hűtőből kivéve ismételjük meg még kétszer a harmadolós behajtást, végül nyújtsuk ki a tésztát egy kb. 3 mm vastag téglalappá.
Hosszában vágjuk félbe a téglalapot és a két csíkból vágjunk egyenlő szárú háromszögeket.
A háromszögeket az alapjuktól kiindulva (a legrövidebb oldal) szorosan tekerjük fel, kicsit görbítsük félhold alakúra és tegyük sütőpapírral bélelt tepsire őket, viszonylag messze egymástól. (nekem 16 kifli jött ki ennyi tésztából.) Szobahőmérsékleten hagyjuk megkelni őket 1 és ½-2 óra alatt. Vagy-én itt elmentem aludni, és betettem a tepsiket a hűtőbe. Reggel Hagytam kb. 1 órát még szobahőmérsékleten kelni a kifliket. Készítsük el a mázat, keverjük el a 2 tojást, a sárgáját és a sót, majd kenjük meg vele a kifliket.  Melegítsük elő a sütőt 230 fokra, tegyük be a tepsiket a sütőbe és csavarjuk le a sütőt 190 fokra. 30-35 perc alatt süssük készre őket.

(Minden pihentetésél a könyv eredetileg 30 perc mélyhűtőt és 1 óra hűtőt ír, de igy is szuperül működött a recept, nem volt gond a vajjal, nem maszatolt.)




2 megjegyzés:

foncsi írta...

még csak egy hete cuppantam rá pierre hermére, erre tessék, csak úgy özönlenek a receptek...ajjaj...:D

Bandinsky írta...

szia, a cook book magyar verziójában "rétesliszt" szerepel. a mai eredmény alapján ez nyilvánvaló félrefordítás. emlékszel, hogy mi volt az eredeti receptben? köszi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...