Csokiláva ötfűszeres vaníliamártással

Segal Viktor Színek és ízek szakácskönyvéből. Még a könyvajánlóhoz készült anno. Gyönyörűséges könyv. Azt hiszem (az egyik) legszebb darabja a gyűjteményemnek! Azt, hogy nagyon szép egyből megállapítottam, de amikor először a kezembe vettem nem gondoltam, hogy ennyire tetszeni is fog, mármint a tartalmi része. Egyértelmű volt, hogy nagyon profi, inkább én lehettem volna a probléma, mert a fúziós csilli-villi konyha lenyűgöző, ha mások illetve egy tanult szakács műveli, de otthoni konyhában olyan félelmetesen hangzik, és én nagyon összeszedetlen vagyok az ilyesmihez.
Aztán kiderült, hogy nagyon szuperek a receptek és, ha követem a leírást, akkor az étel tényleg olyan finom és szép lesz, mint amilyennek a képen látszik. (És nem, a szakácskönyvek nagy részénél, pláne ahol ennyire különlegesen szép ételekről van szó, ez nem így van!) Amúgy tökéletes bizonyíték a profizmusára a kétszínű gnocchi, amire a fejemet tettem volna, hogy mire elkészül egyszínű lesz, lila, csakúgy, mint én tetőtől talpig és az egész ház is.

Szóval hurráhurrá és éljenéljen Segal Viktornak és a Színek és ízeknek!

Ez a kép és azt hiszem a túrótortás (még én se láttam élőben) megjelent a legújabb nyomtatott hvg life style magazinban is.:-)

Hozzávalók:
150 g min. 70 %-os csoki
100 g vaj
3 tojás
60 g cukor
egy csipet só
1 evőkanál liszt

2 dl tejszín
fél rúd vanília kikapart belseje
egy csipet só
2 tojás sárgája
40 g cukor
1 kávéskanál kínai ötfűszerkeverék (Eredetileg felet ír, de én mániákusan fűszerezek.)

A mártás elkészítése::
A tejszínt melegítsük forrásig a vaníliával és a sóval. A tojássárgájákat keverjük fehéredésig a cukorral és az ötfűszerrel. Ilyenkor a sárgája kifehéredik és besűrűsödik. Folyamatosan keverve öntsük hozzá a tejszínt.
A krémet vízgőzön sűrítsük be. (Tegyünk egy lábosba vizet, és arra helyezzünk rá egy tálat úgy, hogy annak az alja ne érjen a vízhez.) 

A csokis süti elkészítése:
Melegítsük elő a sütőt 200 fokra.
Vízgőzön olvasszuk fel a csokit és a vajat.
A tojásokat keverjük habosra (sokáig kell keverni) a cukorral és a sóval, majd mehet bele a liszt is.
Keverjük a csokit a tojásos masszához, majd adagoljuk a tésztát kivajazott tálkákba.(Én szuflé tálkákba sütöttem, jól ki kell vajazni, sőt talán lisztezni is, mert az én tálkáimba beleragadt egy darab a tetejükből.)
Előmelegített sütőben 6 perc alatt süssük készre. Olyan fenomenális és okos könyv, hogy még az is benne van, hogy, ha a sütiket előre elkészítjük, és sütésig a hűtőben tároljuk, akkor 8 percig kell őket sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...