Karácsonyi lekváros linzer

Egyáltalán nem vagyok porcukorszóró fajta, de ehhez a sütihez tényleg kell, mert attól lesz ilyen csinos:-)
Elsőre úgy döntöttem, hogy nem szóróm meg, minden sütit összeragasztottam, de aztán mégis kipróbáltam az utolsón és muszáj volt szétszednem őket. Annyival jobban néznek így ki!

Ezeket a fotókat már egyedül készítettem!Nagyon büszke vagyok.(Tudom, hogy messze nem profik.)




Martha Stewart receptből indultam ki.

Hozzávalók:
180 g héj nélküli darált mandula (Egy perc forralás után, könnyen kiugrik a héjából)
225 g vaj
100 g cukor
1 tojás
1 rúd vanília kikapart belseje
300 g liszt
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál fahéj
egy csipet só
lekvár (Én házi baracklekvárt használtam.)
+fahéjas porcukor

Elkészítés:
A vajat (gépben) keverjük krémesre a cukorral. Adjuk hozzá a tojást, majd a darált mandulát. Mehet bele a vanília, a fahéj és a só, majd a liszt és a sütőpor is.
Ha összeállt a tészta, tegyük egy órára hűtőbe.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A tésztát lisztezett deszkán nyújtsuk nagyon vékonyra.(Tényleg legyen vékony, mert a lekvárral két keksz lesz összeragasztva!)
Szúrjuk ki a kekszeket, fektessük őket sütőpapírral bélelt tepsibe és előmelegített sütőben kb. 5-10 perc alatt, süssük készre őket. Amint a szélük el kezd pirulni, vegyük is ki őket, mert nagyon hamar túlpirulnak! Hagyjuk őket teljesen kihűlni.
Ha a lekvár darabos, turmixoljuk le. Ha túl folyékony, forralással sűrítsük be.
A tetőnek szánt kekszekre szitáljunk fahéjas porcukrot.
A kekszeket kenjük meg lekvárral és ragasszuk össze őket. (Én habzsákot használtam.)
Kis idő kell neki, hogy az ízek összeérjenek.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...