Narancskrémes éclair

Ma szörnyű lesz, mert éjjel egy percet sem tudtam aludni, de legalább finomat sütöttem.
3 órakor eszembe jutott a narancskrém, és érdekelt, hogy működik-e, szóval megcsináltam. Gondoltam a fánkokat majd megsütöm hozzá reggel. További másfél óra nem alvás után végül 5-kor nekiálltam a tésztának is.:-)

Megtanulok fotózni. A legelső kép az enyém, hurrá. A többi vállalhatatlan lett.


Hozzávalók a krémhez:
1,25 dl tej
1,25 dl narancslé
1 narancs héja
fél rúd vanília kikapart belseje
60 g cukor
2 tojássárgája
2 evőkanál liszt

Hozzávalók az égetett tésztához:
80 g liszt
50 g vaj
1,2 dl víz
egy csipet só
2 teáskanál cukor
2 tojás

Hozzávalók a csokimázhoz:
100 g étcsokoládé
4 evőkanál tejszín



A krém elkészítése:
Egy tálban keverjük el a sárgájákat a cukorral és a liszttel.
Egy lábosban keverjük el a tejet, a narancslevet, a vaníliát és a narancs lereszelt héját, majd forraljuk fel. Ha felforrt kis adagokban folyamatosan kevergetve csurgassuk a tojásos masszához, hogy biztosan csomómentesre tudjuk keverni.
Öntsük az egészet vissza a lábosba és forraljuk fel újra, ez alatt kellően be is sűrűsödik a krém.
Hagyjuk kihűlni, közben készítsük el a fánkokat.

Az égetett tészta elkészítése:
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A vizet forraljuk fel a vajjal, a sóval és a cukorral. Adjuk hozzá a lisztet és keverjük jól el. Addig kavargassuk kis lángon, amíg a tészta össze nem áll és el nem válik az edény falától.
Ha egy kicsit kihűlt, egyenként keverjük el benne a tojásokat.
Habzsákkal nyomjunk kivajazott, lisztezett tepsire kisebb vagy nagyobb rudakat, egymástól viszonylag messze. (Én mini éclaireket sütöttem, nagyjából 6 cm-es rudakból.)
Előmelegített sütőben mérettől függően süssük a rudakat 25-35 perc alatt készre.

A csokimáz elkészítése:
A tejszínt forraljuk fel.(Mikróban is felmelegíthetjük.), majd keverjük el benne a feldarabolt csokit.

Várjuk meg, amíg a fánkok teljesen kihűlnek, majd a habzsákkal (kis lyukú fejjel) a rudak egyik végét lyukasszuk ki. Töltsük meg őket a narancsos krémmel. A fánkok tetejét késsel kenjük meg a csokikrémmel.
Hűtőben hagyjuk kicsit összeérni az ízeket.






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...