Flódni

Kitaláltam, hogy én Raj Ráhel flódniját szeretném megsütni, mert láttam a TV Paprikán, hogy csinálja és tetszett, és mert most azt olvastam, hogy a város legjobb flódniját az ő cukrászdájában lehet kapni.( Meg a Rozensteinben.) Nem is tudtam, hogy még cukrászdája is van.! Raj Ráhel nagyon menő. (Bár a cukrászdájának a neve kevésbé: Bulldog)
Meg is találtam a TV Paprika honlapon a receptet és neki is álltam a dupla adagnak.(Ha már homár.) Belelöttyintettem elsőre úgy 6 dl bort, minek gondolkodni előre...Eredetileg 1 litert ír a dupla mennyiséghez, de nekem a 6 decitől is ijesztően folyós lett. Akkor elővettem a Fűszer és Lélek könyvet és arányaiban csináltam a Raj Ráhel duplából egy Fűszeres Eszter két és feles adagot.
A töltelékek összeállításánál viszont valamiért megnéztem a Fűszer és Lélek blogon lévő receptet, ami eleve háromszoros adagot ír. És mégis hogy lehet felfőzni 700 g mákot 2 dl borban? Na ez annyira össze és felkavart, hogy a mák töltelék felénél feladtam.
Szóval ez már az én flódnim.

Akkora adag lett végül, hogy a felét elajándékozva is még egy hétig fogjuk enni.



Hozzávalók: (Nekem ebből kijött egy nagy tepsi+ egy kis kerek tortaforma) Bőven elég ennek az adagnak a felét vagy a harmadát megsütni.)

Fűszerezzünk ízlés szerint, fokozatosan.

1250 g liszt
600 g vaj
7 tojás sárgája
250 g cukor
6 dl fehérbor (Inkább legyen kevesebb, mint több.)
két nagy csipet só

600 g dió
300 g cukor
2 citrom lereszelt héja
kevés fahéj
kevés őrölt szegfűszeg
3 dl fehérbor
2 dl víz

600 g darált mák
100 g cukor
100 g aszalt meggy
2 narancs lereszelt héja és leve
kevés fahéj
kevés őrölt szegfűszeg
2 dl fehérbor
5 dl baracklekvár

1200 g reszelt alma
1 citrom leve
50 g cukor
50 g méz
1 evőkanál fahéj
kevés őrölt szegfűszeg

egy üveg szilvalekvár
300 g aszalt szilva
víz

egy felvert tojás

Elkészítés:
A lisztet morzsoljuk el a vajjal. Adjuk hozzá a tojásokat és a sót. Fokozatosan adjuk hozzá a bort és gyúrjuk az egészet jól össze. (Ha nagyon folyós tegyünk bele kevesebb bort, ha nagyon száraz adjunk hozzá többet.) Amikor a tészta összeáll, elég puha, de a hűtőben megszilárdul és nem lesz nehéz dolgozni vele.
Tegyük a tésztát a hűtőbe egy órára pihenni.

A diótöltelékhez az összes hozzávalót keverjük el egy lábosban és forraljuk fel. Pár perc forralás alatt kicsit besűrűsödik. Legyen kenhető, ne túl folyékony. Ha túl száraz adjunk hozzá még folyadékot. Hagyjuk teljesen kihűlni.

A máktöltelékhez keverjünk el minden hozzávalót és forraljuk fel, hogy kicsit bugyogjon. Ha túl folyékony forralással sűríthetjük, ha túl száraz adjunk hozzá még folyadékot. Hagyjuk teljesen kihűlni.

Az almatöltelékhez keverjünk el minden hozzávalót.

A szilvás töltelékhez daraboljuk fel az aszalt szilvát és keverjük a lekvárba. Ha nagyon sűrű, kevés vízzel hígítsuk kenhető állagúvá.

A tésztát osszuk 5 egyenlő részre. Az egyik darabot nyújtsuk ki, fektessük kivajazott, kilisztezett tepsibe. Érjen a tészta a szélekig mindenhol (ez minden rétegnél igaz), így a töltelékek nem folynak össze. Kenjük meg a tésztát a diós krémmel, nyújtsunk ki egy újabb lapot és fedjük be vele. Ezt a réteget kenjük meg a mákos krémmel. Jöhet egy újabb lap és az almatöltelék, még egy lap és a szilvalekvár. A legfelső tésztaréteget kenjük meg egy felvert tojással, és villával szurkáljuk meg.

Tegyük 150 fokra előmelegített sütőbe. Nekem a kis kerek tortaforma 1 óra alatt, a nagy tepsi 2 óra alatt sült meg. Ha nagyon pirul a teteje fedjük le alufóliával.





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...