Crinkles

Magyarul repedt cookienak vagy pöfetegnek szokták nevezni.
Ezer változata van, olyan, mint egy brownie-cookie. Én most az ízesítésben olyasmit szerettem volna, mint a Fekete erdő kuglófnál.
Iszonyú jól néz ki és nagyon fotogén is!

(Most lelkiismeret furdalásom van, hogy miért nem csokit használtam a kakaó helyett és hogy csokival még ennél is finomabb lenne(de így is nagyon finom) csak nekem most egy kicsit már elegem lett a csoki csokiból, mármint nem az evésre, hanem a használatára gondolok Különben is a jó minőségű kakaó szerintem nem alantas dolog egyáltalán!-elhessegetni való a csokis gondolat.)


Hozzávalók
50 g vaj
350 g cukor
4 evőkanál olaj
50 g jó minőségű cukrozatlan kakaó
4 tojás
450 g liszt
2 teáskanál sütőpor
1 evőkanál instant kávépor
1-2 teáskanál fahéj
csipet só

Elkészítés:
A vajat (gépben) keverjük krémesre a cukorral. Adjuk hozzá az olajat, majd a kakaóit is.
Egyenként adjuk hozzá a tojásokat is. Amint egyet teljesen beledolgoztunk a tésztába, mehet bele a következő.
Adjuk a krémhez a lisztet, a sütőport egy csipet sót és a kávét is, majd ízlés szerint ízesítsük fahéjjal.
Minimum 1 órára de akár egész éjszakára tegyük a tésztát hűtőbe.
Melegítsük elő a sütőt 160 fokra.
Pihentetés után formázzunk belőle dió méretű golyókat, jó alaposan forgassuk meg mindet porcukorban, majd tegyük őket sütőpapírral bélelt tepsire.
Előmelegített sütőben 12-15 perc alatt süssük őket készre.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...