Szederkrémes és levendulás csokikrémes macaron

Annyira, de annyira, de annyira, de annyira büszke vagyok! Egy sem repedt meg és mindegyik növesztett szép talpacskát! A vadiúj Pierre Hermé Macaron könyvemmel úgy ment a macaron sütés, mint a karikacsapás! Egyrészről még mindig ugrálok örömömben, másrészről, ha be lehet mutatni egy sütinek akkor annyit fűznék hozzá, hogy  "Ennyit rólad, Macaron!" muhahaha!
A 15 próbálkozásból eddig 13 vállalhatatlan volt, és a siker is inkább véletlenszerű, általában több repedt macaronnal, mint nem repedttel.
Kicsit úgy érzem, hogy nem kéne kísérteni a sorsot és a csúcson, azaz most kell abbahagyni a macaronsütést.:-)




 A meringue recept Pierre Hermé, a krémek sajátok.

Hozzávalók: (kb 25 darabhoz)
150 g őrölt mandula (Magunknak is őrölhetjük.)
150 g porcukor
55 g tojásfehérje (Csomóan arra esküsznek, hogy a fehérjét kint kell hagyni napokra fedő nélkül szobahőmérsékleten, hogy megfelelő legyen a nedvességtartalma, ezzel a macaron bemutatón, (Le meridien) és a cukrászdában se foglalkoztak a „profik”. Én azért biztos, ami biztos beraktam 10 mp-re a mikróba, ami elvileg valamennyire kiváltja az érlelést.)
ételszínezék (lila- Én az Ázsia Bt.-ben vettem és kb egy teáskanálnyit használtam.)

+
150 g porcukor
37 g ásványvíz
55 g tojásfehérje

Hozzávalók a csokikrémhez: (fél adag, szerintem ez a finomabb.)
150 g étcsoki
1,5 dl tejszín
1/2 evőkanál cukor
levendulaszirup (Én alig éreztem benne, jó sokat kell beletenni, de ezt mindenki maga állítsa be kóstolgatással, inkább legyen kevesebb, mint több. A levendulaszirupot az Ázsia Bt.-ben vettem, de legközelebb már tuti szárított levendulát áztatnék forró tejszínbe, mert olcsóbb és erősebb az íze.)
kevés citromlé

Hozzávalók a szederkrémhez: (fél adag)
300 g fagyasztott szeder
2 evőkanál cukor
2 evőkanál vaníliás pudingpor
1 rúd vanília kikapart belseje
1 citrom kifacsart leve (a macaron maga elég édes, ezért nem baj, ha a krém savanykásabb)

Elkészítés:
Az őrölt mandulát a porcukorral biztos ami biztos daráljuk le még egyszer, a legjobb, ha kávédarálót használunk erre. Ez azért kell, hogy nagyon finom szemcséjű mandulalisztet kapjunk.
Az 55 g fehérjéhez adjuk hozzá az ételszínezéket, majd adjuk a cukros mandulához és keverjük el az egészet alaposan. (Nem elírás, ezt az 55 g fehérjét tényleg nem kell felverni!)
A vizet és a cukrot forraljuk fel és kevergetve melegítsük a könyv szerint 118 fokig, Mikor már majdnem jó a cukorszirup verjük a maradék 55 g fehérjét kemény habbá. Ha nincs megfelelő hőmérőnk, ahogy nekem sincs, a következő a trükk: A fém habverő végén található kis karikát mártsuk a szirupba és próbáljunk meg ezen keresztül buborékot fújni. (Mintha szappanbuborékot fújnánk.) Ha sikerül buborékot fújni, kész a cukorszirup. Elvileg, ha a földre esik a buborék és rálépünk még csattan is.:-)
A kész cukorszirupot habverővel folyamatosan kevergetve adjuk a keményre vert fehérjéhez, és folytassuk a habverést addig, amíg a massza ki nem hűl. 5-10 perc.
Falapáttal keverjük a fehérjét kisebb adagokban a mandulás cukros keverékhez.
Habzsákkal nyomjunk kis kerek (egyenletes) halmokat sütőpapírral bélelt tepsire és hagyjuk a macaronokat minimum 30 percig száradni.
180 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt süssük őket készre. (Én kétszer kinyitottam a sütőajtót.)

A csokikrém elkészítése:
A tejszínt forraljuk fela  cukrorral, majd olvasszuk fel benne az apróra tördelt csokit. Ízesítsük citromlével és levendulasziruppal. Hagyjuk teljesenkihűlni, majd a hűtőben megdermedni, és töltsük meg vele a macaronokat.

A szederkrém elkészítése:
A szedret mikróban olvasszuk fel, és egy szűrőn passzírozzuk át, amennyire csak lehet, hogy csak a magok maradjanak a szűrőben.
A gyümölcsöt keverjük csomómentesre a cukorral és a pudingporral, adjuk hozzá a vaníliát és forraljuk fel. Forraljuk addig, amíg kellően sűrű nem lesz, majd hagyjuk teljesen kihűlni. A kihűlt krémmel, habzsák segítségével töltsük meg a macaronokat.


3 megjegyzés:

Túry Amália írta...

Nagyon formásak lettek! Színe csodás!

TeaRoom írta...

Hűűha, nem semmi! Ezek tényleg fantasztikusak, ki fogjuk próbálni! :)

Enjie írta...

Csinik!
Hol lehet magyarul beszerezni a Pierre Hermé könyvet?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...