Barackpite

Egész álló nap a Supersize vs Superskinny sorozatot pörgettem a youtubeon, így a nap folyamán meg sem mozdultam, amíg be nem ugrott ez a barackos pite. Akkor azonban kivonultam a kertbe és szedtem egy hatalmas kosár sárgabarackot. Nem igazán tudom, hogy ez a fa eddig is ilyen termékeny volt-e, nem vagyok valami nagy megfigyelő a kertünket illetően, de most alig férnek el rajta a barackok. Egymás hegyén-hátán burjánzanak, így amikor egy szemet akarok leszedni, nagyjából 3 kiló potyog a fejemre.




A kertben összetalálkoztam Gesztenyével is.


A süti lényege, hogy a citromtortához hasonló krémet készítettem és abba ültettem a fél barackokat.





Hozzávalók az alaphoz:
200 g liszt
60 g cukor
egy csipet só
140 g hideg vaj felkockázva
+1 tojássárgája

Hozzávalók a töltelékhez:
1 kg sárgabarack (a legszebb 8 barackot tegyük félre)
150 g cukor
1 citrom leve
6 tojás
100 g liszt

Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
Az alaphoz morzsoljuk el a vajat a liszttel, majd mehet hozzá a cukor és a só is. Amint a tészta összeáll kész is van. Én minden hozzávalót bedobáltam az új botmixeremre csatolható darálórészbe ahol pillanatok alatt összeállt. A kész tésztát nyomogassuk 23 cm-es kivajazott formába. Egy (vizes) kanál segítségével könnyen szétoszlathatjuk és kiegyenlíthetjük a tésztát. Tegyük előmelegített sütőbe és 10 perc süssük elő. Elősütés után kenjük meg egy tojás sárgájával.

Ne felejtsünk el félretenni barackot a tetejére, ezeket idő közben vágjuk félbe!A krémhez 4 dl vizet forraljunk fel 150 g cukorral. A barackokat vágjuk félbe, magozzuk ki és közepes lángon főzzük pár perc alatt puhára a cukros vízben. Turmixoljuk le az egészet alaposan, majd ízesítsük citromlével. Miután kissé kihűlt, habverővel egyenként dolgozzuk el benne a tojásokat végül a lisztet. Öntsük az elősütött alapra a krémet és süssük 10 percig.
10 perc után a krém besűrűsödik annyira, hogy kissé megtartsa a fél barackokat, amiket előzőleg félretettünk. Dobáljuk őket rá, majd mehet az egész vissza a sütőbe kb. 15 percre.

Tálalás előtt hagyjuk megdermedni.

3 megjegyzés:

Kriszta írta...

ÓÓÓóóóó!Ezek a képek olyanok számomra mintha a Mennyországban lennék!Úgy imádom a sárgabarackot! :)

Beastie írta...

gyönyörű és nagyon barackos , hmmmmm

Bors and Pepper írta...

Kedves re! Ez nagyon durva. Most rögtön megtudnék enni 1-2 szeletet belöle!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...