Budai Gourmet

Kis szösszenet arról, hogyan is tanulom én a vendéglátást…pár napja eszembe jutott és majdnem elsírtam magam. Szóval a suliban tavaly a málnakrémleves készítését Piroska szörppel tanultuk.

Ez különösen üdítő információ most, hogy amúgy a Budai Gourmet fesztiválról számolok be, ahol fine dining éttermek hiperszuper minőségű szezonális hozzávalókból, zseniál konyhatechnológiával blablabla készült ételeit kóstoltuk.

A Budai Gourmet állat! Imádom, nagyon nagyon nagyon tetszett! Zseniális ötlet, tényleg álomszerű. Egy helyen megfizethető áron, kis adagokban végigkóstolhatók a legjobb és legizgalmasabb itthoni éttermek egyes fogásai! +cukrászdák+borászatok(annyira nem izgat)+gourmet boltok stb. A Balaton Soundot simán becserélném egy egyhetes Gourmet fesztiválra. Bárcsak sátrat is verhetnék, és egész nap kóstolgathatnék!

A megfizethetőt úgy értem, hogy ha már bent vagyunk, egy szerintem nem is olyan kis adag étel 7-900 forint körül kapható, ami ha azt vesszük, hogy sok kiállító étterem az ennél kisebb méretű előételeit is háromszoros áron adja hazai pályán, úgy máris elég jó deal. Persze ahhoz, hogy bemenjünk, venni kell egy belépőt 2900 forintért, ami viszont egy hatalmas vicc. Nonszensz, 3000 ft csak azért, hogy bemehess, hozzád vágnak egy poharat, de ez még semmi, mert ugyebár a fesztiválon csak fesztiválkártyával lehet fizetni, készpénzt nem fogadnak el, de a kártya kiváltása még 500 forintba kerül ergo még nem ettünk semmit és már kifizettünk egy csomó pénzt. Ha erre rászámoljuk, hogy 5-6 helyen eszünk is(ennyi kaja még nekem is elég volt) máris nem hangzik olyan jól a dolog, de ezen nem vagyok hajlandó tovább keseregni, pláne, hogy szerencsére én kedvezménnyel jutottam be, és az élmény így számomra totálisan megérte. Amúgy azért tetszik ennyire az alapötlet, mert bár iszonyúan érdekelnek a szóban forgó éttermek, nem átlag 22 évesekre szabják a fine dining árakat és mivel nem hagyunk hátra senkit:) nagycsaládostul elmenni egy ilyen helyre viszonylag húzós. Itt viszont végeredményben mégiscsak kevesebb, mint egy vacsora árából úgy laktam jól, hogy 5-6 helyet is „megismertem”.(rengeteg kiállító van, én csak az izgalmassági listám élvonalában található éttermeknél kóstolgattam és még így is annyi szuper dolgot ki kellett hagynom)

Ami a legeslegjobban ízlett! Laci!Pecsenye/Laci!Konyha! sous vide rántott marhaoldalas. Ez két hely, a Laci!Konyha! nemrég nyitott meg a Hegedűs Gyula utcában, a Laci!Pecsenye? pedig a CET-ben nyit hamarosan. Benkő Zoltán éttermei, akinek a neve a Mák bistroval kapcsolatban lehet ismerős. Szóval a rántott marhaoldalas elképesztően omlós, vajpuha, tökéletesen zsíros/szaftos, kívül ropogós, házi kovászos uborkával nálam ezerszeresen megnyerte a versenyt. Állitólag az éttermek nem is lesznek „annyira” drágák, bár ezért a darab húsért fizetnék, mint a katonatiszt. 


Ennél a pultnál ettünk még egy mentás bárányburgert is ami szintén zseniális volt, az egyetlen probléma, hogy nem rajongok a bárány ízéért, de ettől függetlenül első osztályú kis burger:)


Iszonyú finom és gyönyörű volt a Rosenstein mentás töltött paprika(borjú) is. Mi régen viszonylag sokat jártunk a Rosensteinbe, valószínűleg, mert ott otthon érezzük magunkat. Egyébként tényleg, a Rosenstein menüje és ízvilága egy az egyben a nagymamám főzőtudományát idézi, persze nem véletlenül:) Ez volt a fesztivál egyetlen olyan darabja, amire jó előre rákészültem, mivel ma egy hosszú éjszaka és 4 óra alvás után azzal pattant ki a szemem, hogy nekem azonnal Rosenstein töltött paprikát kell ennem. Tényleg nagyon-nagyon finom volt és a menta a paradicsomszósznak meglepően friss ízt ad. Mostantól Mamától is így rendelem. Ja és iszonyú bájosan szolgál ki a család.



Megkóstoltuk az Anyukám Mondta! Burrata sajtos focacciat rukkolával és paradicsommal és egy harapás focacciaért cserébe kaptam Margherita pizzát is. Hát ja…szuper, kár, hogy az étterem az oly messzi Encsen van. Vékony a pizzatészta és ropogós. A paradicsomszósz íze nagyon intenzív, amit speckó finom paradicsomból készítenek, mert az tuti, hogy az én számban friss paradicsomnak se volt ilyen paradicsom íze az elmúlt fél évben. Amin viszont tényleg meglepődtem, hogy a burrata mennyire finom! Olvastam róla hosszas ömlengéseket, de mivel alapjában ez egy tejszínes krémmel töltött mozzarella és szerintem a mozzarella unalmas, még a jó minőségű is, ezért nem számítottam rá, hogy a burrata ennyire be fog jönni.



Costes desszert! Pisztáciaszuflé, fehércsokihabbal és sous vide piros gyümölcsökkel. Nem tudok mit mondani!Ennél a pontnál ugráltam. De tényleg ugráltam.


 A Bock Bisztrónál Sóskalevest ettünk gidabordával és spárgával. A spárga és a gidaborda szuper volt, de maga a leves kicsit túl sós. Azért a Bock Bisztró még mindig bejön.


Viszonylag hamar kinéztünk egy édességet a Cake Shop standnál, amiről eddig, mint önálló cég nem hallottam, de elvileg nívós kávéházakba szállítanak desszerteket. A pultban nagyon csinik voltak a sütik tényleg, úgy drukkoltam, hogy finom is legyen az ibolyás desszert, de sajnos elbukott. Jellegtelen, béna, szögletes vaníliapuding, nulla ibolyával. Hát ez van, de kár, pláne, hogy nagyon kedvesek voltak a kiszolgálók és állítólag az új Fruccolába már tőlük szállítják a sütiket. Elég baj ez, mert a Fruccola a személyes kedvencem, mint megfizethető gyorsétkezde, ahol heti háromszor minimum megfordulok.


Hát ennyi, ezeket kóstoltuk mi, de lett volna még bőven mit. Nekem nagyon bejött, nagyon élveztem. Kár, hogy a Dining Guide Food Showra a belépő +1000 forint lett volna még ezen felül is, mert nagyon érdekelt, a gasztrobloggerekkel és a bemutatókkal, de azért ezt már tényleg kicsit túlzásnak éreztem.

Ó és ami pluszban feldobott, hogy az egyik körben nem volt szabad asztal ezért becsatlakoztunk egy család mellé. Mikor indultunk Luca kiszúrta, hogy milyen szuper botmixert vásároltak épp aminek látta a bemutatóját a Food Shown, és állítólag széttörhetetlen, amire nekem szükségem lenne. Az anyuka tök kedves volt mondta, hogy nézzük meg nyugodtan a botmixert, és mesélte, hogy bár ezt a darabot cukrászműhelybe vette, otthonra is profi gépet használ. Addig addig beszélgettünk és kérdezgettem míg ki nem kiderült, hogy ő Harrer-Abosi Beatrix és az övé a soproni Harrer cukrászda!Úgy tudtam, hogy ismerős valahonnan! (Innen: http://www.youtube.com/watch?v=NxO-aURKR18&feature=player_embedded)
Megkaptam a névjegyét és mondta, hogy menjek és nyugodtam hívjam!:)Jee

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...