Tejfölös "répafőzelék" spárgával és sült csirkével

Tegnap reggel lementem egy almáért és meghallottam, hogy a Nagymamám éppen a háborús élményeiről mesél. Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok erre a történetre, de nekünk sose mesélt róla részletesen, valószínűleg nem könnyű újra átélni az eseményeket, amikor eszébe jutnak. Nem akartam megzavarni, de végig akartam hallgatni a történetet ezért elkezdtem pakolászni a konyhában, hogy közben hallgathassam. A felesleges matatás akaratlanul ebédfőzésbe csapott át.



Ez lett belőle. A modernizált tejfölös „répafőzelék” nekem nagyon bejött.

A recept light verziója megtalálható a galaxisklub honlapján.

Hozzávalók:
kb. 50 g vaj és kevés olaj
egy egész csirkemell
só, bors

500 g spárga
citromlé

kb. 50 g vaj és kevés olaj
400 g répa
2 dl tejföl
1 teásknaál liszt
só, bors

A sütőt melegítsük elő 200 fokra.
A sült csirke elkészítéséhez az egész mellet vágjuk félbe, sózzuk, borsozzuk a darabokat. A vajat kevés olajjal olvasszuk fel egy serpenyőben, majd süssük a húsok mindkét oldalát pirosra (kb. 3 perc). Tegyük a pirult csirkéket kevés olajjal kikent tepsire, öntsük rá a serpenyőben maradt vajat(kissé megbarnul) és előmelegíttet sütőben 12-15 perc alatt süssük őket készre. Én 5 perc után letakartam a tepsit alufóliával. Szeletelés előtt 5 percig hagyjuk pihenni.

A spárga elkészítéséhez tisztítsuk meg a zöldspárga alsó fás részét, a nagyon rostos véget le is vághatjuk. Egy lábosban forraljunk vizet, majd kevés sóval és citromlével együtt kb. 8-10 perc alatt főzzük puhára a spárgát. (Én teljesen megfőzve szeretem, de sokan még roppanósan kedvelik, ebben az esetben villával megszúrva ellenőrizhetjük a megfelelő állagot.)

A répát vágjuk apró kockákra, majd a serpenyőben megolvasztott vajon és kevés olajon pirítsuk kb 3-5 percig. A tejfölt keverjük el a liszttel és adjuk a répához. Öntsük fel kb. 1 dl vízzel, majd forraljuk közepes lángon addig, amíg újra kicsit be nem sűrűsödik. Sózzuk, borsozzuk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...