Áfonyás túrótorta sütés nélkül


Eredetileg kis túrótortákat akartam készíteni. Ki is béleltem a muffinformát kekszalappal, kikenegettem a kosarakat belülről csokival, vártam, hogy dermedjenek a hűtőben, majd miután teljes erőből az asztalhoz csapkodva sem mozdultak fikarcnyit se, idegbajosan kikapartam őket késsel a formából. Bezzeg a szilikonból úgy kicsúszott a süti, mint egy álom.



Hozzávalók:
225 g zabfalatok
50 g vaj
100 g étcsoki
500 g túró
1,5 dl tejszín
3 evőkanál porcukor (vagy ízlés szerint)
1 citrom lereszelt héja és kifacsart leve
1 rúd vanília kikapart belseje
3 lapzselatin
jó sok áfonya

Elkészítés:
Az étcsokit és a vajat olvasszuk fel és dolgozzuk össze az előzőleg morzsásra tört vagy darált keksszel. Egy hosszúkás szilikonformát béleljünk ki a keverékkel. Nyomogassuk a kekszet a forma aljára és oldalára, ha nagyon nehéz vele dolgozni, kis időre tegyük be a hűtőbe.
Amíg elkészül a töltelék, hagyjuk az alapot a hűtőben dermedni.
A töltelékhez a lapzselatin áztassuk 20 percre hideg vízbe. Keverjünk el a túrót a tejszínnel, a cukorral, a citrommal és a vaníliával. 20 perc után csavarjuk, nyomkodjuk ki a vizet a zselatinból majd mikróban olvasszuk fel és keverjük a túrótöltelékhez. A krémet oszlassuk el a kekszalapon. Hagyjuk a süteményt hűtőben megdermedni, akár egész éjszaka. Tálalás előtt a gyümölcsöt oszlassuk el a tetején. Ha nem szeretnénk, hogy az áfonyák leguruljanak szeleteléskor, tortazselével rögzíthetjük a bogyókat a süteményhez illetve egymáshoz.

1 megjegyzés:

Beastie írta...

Nagyon tetszik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...