London

Életem első külföldi utazása Görögország volt, mikor 5 éves voltam. Ez pont az első iskolai évem előtti nyárra esett, amit csak azért jegyzek meg, mert ebből az időszakból tisztán, három pillanatkép maradt meg bennem és ebből az egyik, amikor elindulok kék köpenyben, az alkalomra beállított, francia fonott hajjal és lila iskolatáskával az isibe.

A másik kettő Görögországi élményem is hasonlóan izgi. Egy: épp Agamemnón arany halotti maszkját nézem. Kettő: véletlenül lesodrok egy nagyobb kődarabot falmászás közben a mükénei várban, amitől kezdve folyton azt hallgattam:„A küklopszok felépítették, R. Eszter lebontotta”

Ez az egész onnan jutott eszembe, hogy Londonban azon gondolkodtam, az első utazásainkon folyton arra vágytam, hogy beüljünk végre egy, az akkori gyerekszememmel szépnek tartott helyre. Ennek oka főleg az volt, hogy az utazások a lehető legalacsonyabb költségvetésből működtek, így többnyire az otthonról hozott pilótakekszen, zsírban eltett húson stb. éltünk. Évekbe tellett mire külföldön egy-egy vacsorát „végre” étteremben ettünk.

Most meg… a ló túloldala. A 4 napos londoni utazásom leginkább azzal telt, hogy a reggeliző helyről indultunk ebédelni, onnan cukrászdába, ahonnan egyenesen vacsizni.
Sajnos egyáltalán nem készültem, hogy írok erről, csak utólag döntöttem így, ezért elég felületes és kusza lesz a beszámoló, de néhány dolgot muszáj elmesélni:)

Borough Market

Annyira fáj a szívem ezen a helyen. Annyira vonzó, hangulatos, változatos! Tudom, hogy rájátszanak, de nem érdekel, nekem tetszik!(Ez pont olyan, mint a tipikus angol pub kérdése. Sose tudom, hogy igazi-e vagy mű, mert megszoktam, hogy itthon bármi, ami úgy néz ki, mint egy igazi angol pub az mű, de ott mid úgy néz ki!) A Borough Market fájni azért fáj, mert a piac azoké, akik ki tudják használni a mindennapjaikban. Turistáknak csak egy múló csodaország:) El se tudom képzelni, milyen élet lenne az, ha ilyen helyen vásárolhatnék főzés előtt! By the way Angliában egy szimpla M&S, Waitrose vagy Tesco is olyan választékkal rendelkezik, mint itt a Culinaris.

Ja és a piaci sajtos krumpli. Hmmm. Sajt és krumpli, ennyi meg egy bambi.
Az egyik legfinomabb fogás, amit a 4 nap alatt ettünk! Hatalmas sor, sorszámjeggyel, azért, hogy egy jó nagy karéj sajt olvadt részét rákaparják pár főtt krumplira! 5 font. Ez az átlag ár a piacon, kolbászért, szendvicsért, hamburgerért, paellaért stb.


Az igazság az, hogy a Borough Marketen ingyen is jól lehet lakni, mert szinte minden standnál van kóstoló a zöldteától, a chorizon át a baklaváig bármiből, bárkinek.

A legjobb kávé?Monmouth


Röpke 20 perces sor a Borough Market mögött, ami igazából jó jel. Nem különösebben szeretem a kávét, de ezt tényleg megéri megkóstolni. A trükk, hogy venni kell hozzá trüffelgolyót is. Egy korty, egy harapás!


  
Reggeli és egy másik legjobb kávé?

Flat White-17Berwick Street, Soho, London W1F 0PT

Nagyon kicsi, nagyon tömött, nagyon hipster reggeliző hely. Reggeli egész nap, különféle tojásételekkel, müzlikkel, sütikkel. Engem leginkább a Telepre emlékeztetett, pláne, hogy láthatóan ezt is fiatal fiúk találták ki és működtetik.

És amit ettünk: Benedict tojás, azaz buggyantott tojás egy szelet pirított kenyéren, hollandi szósszal. Csomó feltétet lehet rá kérni, kóstolás után egyértelműen a chorizo győz!



Pierre Hermé még mindig!

Ijesztően gyakran álmodok Pierre Hermével, még ijesztőbb, hogy mennyit gondolok rá ébren. Az a legfurcsább, hogy például azt is pontosan tudom, ki játszaná őt egy filmben!(A pocakos meleg csávó, Cameron, a Modern familyből!) Na mindegy, nem a legautentikusabb brit gasztroélmény a macaron, de nyilván nem hagyok ki egy PH szalont, ha már a közelben van!  Megkóstoltuk az új kollekciós darabokat is, de a sima csokis és a passió gyümölcsösnél úgyse lehetséges már jobbat kitalálni.



Jamie Oliver

Őszintén mindegynek tartottam mit szolgálnak fel, hiszen ő Jamie!(Szerintem többnyire jófej, ezért szeretem.)

Jó persze azért érdekeltek az ételek is. Globálisan visszatekintve a fogások nem tartoztak a lélegzetet elállító, agyat eldobó kategóriába, de kifejezetten finomak voltak és tényleg nem fizettem többet a főételemért,, mint a plázabeli óriás hamburgerért. Nyilván ez így lett kitalálva, a Jamie birodalom Jamie’s italian lánca jó ételekért felel jó áron, összesen 28 helyen Angliában. Haute cuisine élményért Hestonhoz vagy Gordonhoz kell menni, Jamienek nincs csillaga, ő viccesen főz. Vagy lehet menni akár Jamie Barbecoa ill. Fifteen éttermébe, legalábbis az árak alapján, ezeken a helyeken kissé nagyratörőbb.



Petrezselymes, fokhagymás sültkrumpli


 Fontinával és prosciuttoval töltött pulyka, szarvasgombás tükörtojással


Hamburger


Sajttorta


Brownie


Barackos mandulatorta


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...