Mozi perec és a házilag köpült vaj

Olyan perec, amilyet moziban lehet venni. Moziban amúgy nem perecet kell enni, mert túl hamar elfogy. A legjobb összeállítás a kis popcorn, kis light cola, dupla adag vegyes szósz (sajt és salsa), néha mehet rá csípős is. Hiszem, hogy a húgommal közös két éves ostromunknak köze van ahhoz a fejleményhez, hogy már szinte az összes moziban hajlandóak nacho szószt adni a popcornhoz is. Szereztek kis műanyag dobozokat.
      - Kaphatok szószt a popcornhoz?
– Hogyan?
- Nacho szószt a popcornhoz!
- Sajnos nem tudok adni
- De be van árazva!
- De nem tudom mibe tenni.
- Pfffff

A receptet egy lakberendező oldalon találtam, és hát nagyon rég nem sikerült a családot étellel így felizgatni. Hozzászoktak a jóhoz. Olyan perec, amin nem a nyúlós só a legjobb!



A vaj
Nem akartam vajat köpülni, csak halál béna vagyok. Nekiálltam egy gesztenyés moussenak, amihez habbá kellett volna vernem 3 dl tejszínt, de ez nem jött össze, túl sokáig vertem és túró lett belőle. (Kicsapódott a zsír) Aztán még egy adaggal eljátszottam ugyanezt, ami ugye azért jó, mert amúgy ilyen még tényleg soha nem történt velem, szóval akkor miért ne duplázzak egyből. 

Több mint fél liter elég undorító tejszínlében úszó zsírt azért mégsem akartam kidobni. Milyen szerencse, hogy végigcsináltam a hathetes kötelező nyári gyakorlatot, aminek eddig azt hittem, csak egy előnye van, hogy rájöttem, hogy konkrétan cukrász soha nem akarok lenni. Szóval ott csináltunk ilyet egyszer. Kicsit tovább vertem az egészet, leszűrtem egy konyharuhával a levet róla, adtam hozzá egy kevés sót és tádáám! Az egyik legfinomabb, legkrémesebb vaj lett belőle, amit valaha ettem!





Perec hozzávalók:
5 dl tej
50 g élesztő
4-5 evőkanál cukor
1 evőkanál só
1 kg liszt
1,5 dl étolaj
egy tojás a kenéshez

3 evőkanál liszt
2 evőkanál só
víz



Elkészítés
A tejet langyosítsuk meg (ne legyen forró, mert az élesztőgombák elpusztulnak) és keverjük el a cukorral és az élesztővel. 10-15 perc alatt meleg helyen futassuk fel. (Hab jelenik meg a tetején)
A lisztet, az olajat, a sót és a felfutott élesztőt tegyük egy tálba és gyúrjuk jól össze. Én gépben nagyjából 15-20 percig szoktam dagasztani.
Fedjük le a tálat konyharuhával és 1 óra alatt, meleg helyen kelesszük a tésztát a duplájára.
Ha megkelt, gyúrjuk át a tésztát és lisztezett deszkán formázzunk pereceket, rudakat, karikákat vagy amit szeretnénk. A perecet olyan vékony rúdból formázzuk amennyire csak tudjuk, mert nagyon megkel és összenő. A tészta elég ruganyos, ha nagyon nem megy a formázás, bevizezem a kezem, az segíteni szokott.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A pereceket tegyük sütőpapírral bélelt tepsire, kenjük meg felszínüket egy felvert tojással és mérettől függően süssük őket barnára10-15 perc alatt az előmelegített sütőben.
Miközben sülnek a sót és a lisztet keverjük el annyi vízzel, hogy sűrű, de valamennyire folyékony masszát kapjunk. A masszát csorgassuk kanállal a perecekre és toljuk őket vissza a sütőbe további 1-2 percre.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...